Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Birinci Düzey HİT 311 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. EROL MUTLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerine reklamda fotoğraf kullanımını teorik ve pratik olmak üzere tüm yönleriyle aktarmak.
Dersin Tanımı Reklam fotoğrafının çekim öncesi, çekim aşaması ve yayınlanma sürecinde etkin bir şekilde kavranmasını sağlamaya yönelik alan dersidir.

Dersin İçeriği
1 tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Reklam fotoğraflarında etik kavramı ve kuramsal altyapısı. Kadın bedeni ve pedofili örnekleriyle etik kavramının irdelenmesi.
3 Çekim sürecinin analizi. Ürün, çekim ortamıı, çekim özelliklerinin tanınması.
4 Stüdyo yerleşimi, paraflash, ışık, fon kavramının reklam fotoğrafına etkileri.
5 Ürün çekim stantları, çadır, kutu çekim araçlarının reklam fotoğraflarında kullanımı.
6 Stüdyoda ışık kullanımı ve ışığın üç boyuta etkisi.
7 DSLR ve körüklü fotoğraf makinelerinin reklam fotoğraflarında kullanımı.
8 Çekim öncesinde değerlendirme esasları ve reklam senaryosunun hazırlanması.
9 Çekim öncesinde değerlendirme esasları ve reklam senaryosunun hazırlanması.
10 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması.
11 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması.
12 Reklam fotoğrafı stüdyolarına teknik gezi düzenlenmesi.
13 Öğrenci projesi çekimleri.
14 Öğrenci projesi çekimleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Reklam fotoğrafının kullanım gerekliliğinin öğrenilmesi.
2 Fotoğrafta teknik donanım, bilinç ve uygulamaların benimsenmesi.
3 Yetkin ürünlerin ortaya çıkarılması için gerekli bakış açısının kazanılması.
4 Çekim sürecinin analizi bilgisinin kazanılması
5 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması bilgisine sahip olunması
6 Stüdyoda ışık kullanımı ve ışığın üç boyuta etkisi bilgilerinin kazanılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seyhan Kurt , Metin Kasım reklam fotoğrafçılığı
Yardımcı Kaynaklar Osman Ürper dijital teknoloji çağında reklam fotoğrafçılığı

Ders İle İlgili Dosyalar