Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Üçüncü Düzey HİT 311 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. EROL MUTLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerine reklamda fotoğraf kullanımını teorik ve pratik olmak üzere tüm yönleriyle aktarmak.
Dersin Tanımı Reklam fotoğrafının çekim öncesi, çekim aşaması ve yayınlanma sürecinde etkin bir şekilde kavranmasını sağlamaya yönelik alan dersidir.

Dersin İçeriği
1 tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Reklam fotoğraflarında etik kavramı ve kuramsal altyapısı. Kadın bedeni ve pedofili örnekleriyle etik kavramının irdelenmesi.
3 Çekim sürecinin analizi. Ürün, çekim ortamıı, çekim özelliklerinin tanınması.
4 Stüdyo yerleşimi, paraflash, ışık, fon kavramının reklam fotoğrafına etkileri.
5 Ürün çekim stantları, çadır, kutu çekim araçlarının reklam fotoğraflarında kullanımı.
6 Stüdyoda ışık kullanımı ve ışığın üç boyuta etkisi.
7 DSLR ve körüklü fotoğraf makinelerinin reklam fotoğraflarında kullanımı.
8 Çekim öncesinde değerlendirme esasları ve reklam senaryosunun hazırlanması.
9 Çekim öncesinde değerlendirme esasları ve reklam senaryosunun hazırlanması.
10 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması.
11 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması.
12 Reklam fotoğrafı stüdyolarına teknik gezi düzenlenmesi.
13 Öğrenci projesi çekimleri.
14 Öğrenci projesi çekimleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Reklam fotoğrafının kullanım gerekliliğinin öğrenilmesi.
2 Fotoğrafta teknik donanım, bilinç ve uygulamaların benimsenmesi.
3 Yetkin ürünlerin ortaya çıkarılması için gerekli bakış açısının kazanılması.
4 Çekim sürecinin analizi bilgisinin kazanılması
5 Senaryo ışığında uygulamalı ürün çekimleri ve değerlendirme yapılması bilgisine sahip olunması
6 Stüdyoda ışık kullanımı ve ışığın üç boyuta etkisi bilgilerinin kazanılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seyhan Kurt , Metin Kasım reklam fotoğrafçılığı
Yardımcı Kaynaklar Osman Ürper dijital teknoloji çağında reklam fotoğrafçılığı

Ders İle İlgili Dosyalar