Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİŞHEKİMLİĞİNDE TIBBİ SORUNLAR Üçüncü Düzey DAÇ 606 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri AĞIZ-DİŞ-ÇENE HAST.ve CERRAHİSİ(DOKTORA)
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FATMA DOĞRUEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Ahmet Emin Demirbaş
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Sistemik hastalıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
Dersin Tanımı Sistemik hastalıklar

Dersin İçeriği
1 Nötropenik Hastaya Yaklaşım
2 Anemiler
3 Trombositopenik Hastaya Yaklaşım
4 Özefagus Hastalıkları
5 Kronik Viral Hepatitler
6 Koagülasyon Bozuklukları
7 Sağlık Çalışanlarında Bulaş Riski Olan Enfeksiyonlar
8 Hematolojik Maligniteler
9 Diabetes Mellitus talıklarıDiş Hekimliğinde Profilaktik Antibiyotik Kullanımı
10 Hipertansiyon
11 Böbrek Hastalıkları
12 Karaciğer Hastalıkları
13 Solunum Sistemi Hastalıkları
14 Kalp kapak hastalıkları ve ritim problemleri
15 Tiroid ve Hastalıkları
16 Hipofiz ve adrenal hormonlar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistemik hastalıklara göre dental/cerrahi işlemi modifiye eder
2 Acil bir durumda profesyonel acil yardım gelene kadar yapılması gerekenleri öğrenir
3 Hastayı ve hekimi muhtemel çapraz enfeksiyondan korur
4 Sistemik hastalıkların tanımı, patofizyolojisi ve kliniği hakkında teorik bilgi kazanır
5 Hastalıklar ve ağız bulguları ile ilgili bilgi sahibi olur
6 Konsültasyon yazma becerisi kazanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Harrison İç hastalıkları,Cecil İç hastalıkları kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar