Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK BİYOLOJİSİ Üçüncü Düzey TO 201 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADEM GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Toprağın biyolojik özellikleri ve topraktaki besin döngüsünde toprağın biyolojik özelliklerinin etkisini belirlemektir.
Dersin Tanımı Kök ve mikroorganizma faaliyetine bağlı olarak toprakta meydana gelen değişimlerin belirlenmesidir.

Dersin İçeriği
1 Ekosistem kavramı
2 Toprakta ekosistem ve çevre koşulları
3 Toprak organizmaları ve sınıflandırılması
4 Toprak flora ve faunası
5 Enzimler
6 Toprakta enzimlerin rolü
7 Vize sınavı
8 Toprakta biyokimsayal döngüler
9 Toprak organik maddesi
10 Toprakta organik maddenin sürdürülebilir kullanımı
11 Toprakta besin döngüsü
12 Toprakta biyolojik bozunma süreçleri
13 Toprak biyolojik özellikleri ile verimlilik arasındaki ilişki
14 Toprak biyolojisinin üretkenlik üzerine etkisi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprağın biyolojik özellikleri ile verim arasındaki ilişkiyi inceler.
2 Topraktaki mikroorganizmaların ekosistemsel davranışlarını bilir.
3 Toprağın genel özelliklerini öğrenir.
4 Topraktaki farklı mikrobiyal yapıların etki mekanizması ve bunlar arasındaki etkileşimi öğrenir.
5 Farklı disiplinlerden bilim adamları ile farklı alanlarda çalışma imkanı elde eder.
6 Bitkisel üretimde temel bileşenelerin etkilerini öğrenir.
7 Kalite üzerine biyolojik etkileri tartışır.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TOK, H.H., 1998. Toprak Biyolojisi. T.Ü. Tekirdağ Zir. Fak. Yay no:185. Tekirdağ KIZILOĞLU, F.T.,1995. Toprak Mikrobiyolojisi ve Biyokimyası. Atatürk Ü. Zir. Fak. Yay. 180. Erzurum. ÇENGEL, M.,1995. Toprak Biyolojisi. E.Ü. Zir.Fak.Ders Notları5/6.İzmir.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar