Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Birinci Düzey SYB 402 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi anlayışını ve spor hizmetlerine uygulanabilirliğini incelemektir
Dersin Tanımı Sporda Toplam Kalite Yönetimi

Dersin İçeriği
1 Kalitenin tanımı ve tarihsel gelişimi
2 Toplam kalite yönetiminin tanımlanması
3 Toplam kalite yönetimi sistemi ve boyutları
4 Toplam kalite yönetimine duyulan ihtiyaç
5 Toplam kalite yönetimi ve geleneksel yönetim arasındaki farklılıklar
6 Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri (kalitenin önceliği, üst yönetimin liderliği, takım çalışması, müşteri odaklılık, iç müşteri, eğitim)
7 Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri (kaizen, kalite kontrol çemberleri, sürekli ölçme ve değerlendirme, katılımcı yönetim ve çalışanların katılımı, tedarikçilerle olan ilişkiler)
8 Toplam kalite yönetiminin öncüleri
9 Toplam Kalite ve Felsefe anlayışı (vize sınavı)
10 Toplam kalite yönetimini etkileyen faktörler (iç ve dış faktörler)
11 Toplam kalite yönetimin uygulanmasında yararlanılan temel araçlar
12 Hizmet sektöründe toplam kalite yönetimi (hizmetin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması)
13 Hizmet kalitesini etkileyen unsurlar
14 Spor hizmetlerinde toplam kalite yönetimi
15 final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalite ve toplam kalite yönetimini açıklar
2 Toplam kalite yönetimin temel ögelerini açıklar
3 Hizmet sektöründe toplam kalite yönetimini açıklar
4 Spor hizmetlerinde toplam kalite yönetimini açıklar
5 Toplam kalite yönetiminin tarihsel sürecini bilir
6 Toplam kalite felsefesini bilir
7 Toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramları bilir
8 Türkiye''''de toplam kalite uygulamalarını sürdüren firmaları tanımlayabilir
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Biçer T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları, Beyaz Yayınları, İstanbul ,2008.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar