Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNDE 15. YÜZYIL Birinci Düzey MÜZ603 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NAZİFE OYA LEVENDOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı 15. Yüzyıl müzik dünyasındaki gelişmeleri değerlendirebilmek.
Dersin Tanımı Bu ders, Türk Müzik tarihinde bir dönüm noktası olan 15. yüzyıl’da Osmanlı dünyasında yaşanan gelişmeleri kapsar.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve işleyiş hakkında bilgi.
2 8-10.yüzyıl ve Kuramcıları, Kindi, Farabi, İbn-i Sina
3 Safiyüddin Urmevide devirlerin ve avazeler.
4 Sistemci okulda makam kavramı ve sınıflama konusu
5 Meragi ve eserlerinde makam konusu ve sınıflaması
6 Ladikli''de makam kavrayışı
7 Osmanlı dünyası Türkçe okul kaynaklarının özellikleri
8 Sınav
9 Türk kolu edvar geleneğinde şube kavramı ve işlevi
10 Hızır bin Abdullah''da makamlar.
11 Saz düzenleri, makam ve perde ilişkileri.
12 Teorik kaynakların uygulamadaki yansımaları: Ali Ufki derlemelerinden makam tariflerinin takibi
13 Xv. yüzyıldan günümüze uzanan süreçte dönüşen makamlar
14 ÖDEV SUNUMLARI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 15.yüzyıl kuramcılarını ve eserlerini tanıma
2 15.yüzyıldaki ekolleri tanıma
3 15. yüzyıl makam sınıflamalarını ve dayandığı temelleri bilme
4 Devir, makam, avaze ve şube kavramları hakkında derinleşmiş bilgiye sahip olma
5 XV. yüzyıl makamlarının günümüze ulaşan süreçteki yansımaları hakkında bilgi sahibi olma
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ders notları ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar