Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT KURAMLARI Üçüncü Düzey TEA 639 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri N/A
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Assoc. Prof. Dr. Şahika Karaca
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı N/A
Dersin Veriliş Şekli Face to Face
Dersin Amacı Foundations of literature and giving knowledge related with literature theroies
Dersin Tanımı The concept of the literature, their relationships with each other, to compare the method of determining the elements of verse and prose, events and results that are the subject of literature, literary movements of thought; systematic literature and literary theory techniques.

Dersin İçeriği
1 Edebiyat nedir? Konusu, metodu, tarihi, sosyolojisi.
2 Edebiyat kuramlarına giriş
3 Edebiyat kuramlarına giriş
4 Yansıtma Kuramı I
5 Yansıtma Kuramı II
6 Dış Dünyaya ve Topluma Dönük Eleştiri
7 Anlatımcılık I
8 Anlatımcılık II
9 Ara Sınav
10 Sanatçıya Dönük Eleştiri: Psikoloji ve Kişilik, Psikanaliz
11 Yeni Eleştiri, Rus Biçimciliği
12 Yapısalcılık ve Ötesi
13 Yapısalcılık ve Ötesi
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okuduğu bir metni eleştirel okur.
2 Yazarın hangi kurama bağlı olarak yazdığını açıklayabilir.
3 Metinlerin yazılış amacı, süreci ve biçimleri arasındaki ilişkiyi kurabilir.
4 Edebi kuramlar ile edebi akımlar arasında ilişkiyi kurabilir.
5 Edebi kuramların ortaya çıkışındaki siyasi ve ekonomik etkileri izah edebilir.
6 Temel kuramları ana özellikleri ile anlatabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 12 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Berna Moran, Edebiyat Kuramları, İletişim Yay.
Yardımcı Kaynaklar Edebiyat Teorisi

Ders İle İlgili Dosyalar