Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
XIII. YÜZYIL ORTADOĞU TARİHİ Birinci Düzey TAR 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı XIII. Yüzyılda Ortadoğu kurulmuş olan devletlerin siyas, iktisadi, dini vb. yönleriyle ele almak.
Dersin Tanımı TAR 517 XIII. Yüzyıl Ortadoğu Tarihi

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Ortadoğu’nun Coğrafî Tanımı, İnsanlık Tarihindeki Konumu
3 Ortadoğu’nun Dinler Tarihi ve Doğu-Batı Ticareti Yönüyle Taşımış Olduğu Özellikler
4 İslam Öncesinde Ortadoğu’da Türkler
5 Selçuklu, Fatimi ve Eyyubiler Dönemi
6 Haçlı Seferleri ve Ortadoğu
7 XIII. Yüzyıl Ortadoğu’sunun Siyasi Yapısı
8 Ara Sınav
9 Memlükler Dönemi
10 Altınorda-Memluk İlişkileri
11 İlhanlı Memlük İlişkileri
12 XIII. Yüzyılda Ortadoğu’daki Siyasi Bloklaşma
13 İlhanlı-Bizans ve Hıristiyan Dünyası İlişkileri
14 Siyasi Bloklaşmanın Seyri ve Sonucu
15 Bernard Lewis’in Ortadoğu Değerlendirmesi
16 FİNAL
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ortadoğu’da XIII. Yüzyılda Kurulmuş olan devletlerin genel tarihi neden nasılcı bir anlayışla, sebep sonuç ilişkisi çerçevesinde, ayrıca katılımcı bir yöntemle öğrencilere anlatmak, karşılaştırmalı olarak tahlillerde bulunmak
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 1 17
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. İsmail Aka, Timur ve Devleti, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara 1991. 2. Bertold Spuler, İran Moğolları, Çev. Cemal Köprülü, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara 1987. 3. Abdulkadir Yuvalı, İlhanlılar Tarihi, Erciyes Üniversitesi Yayınları, Kayseri, 1996. 4. Yaşar Yücel, Timur’un Ortadoğu Seferi ve Sonuçları, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara1989. 5. Faruk Sümer, Safevi Devleti’nin Kuruluşu ve Gelişmesinde Anadolu Türklerinin Rolü, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara 1999. 6. Osman Turan, Selçuklular Zamanında Türkiye, Boğaziçi Yayınları, İstanbul 1996. 7. Feridun Emecen, İlk Osmanlılar ve Batı Anadolu Beylikler Dünyası, Kitapevi, İstanbul 2001.
Yardımcı Kaynaklar Feridun Emecen, İlk Osmanlılar ve Batı Anadolu Beylikler Dünyası, Kitapevi, İstanbul 2001.

Ders İle İlgili Dosyalar