Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERİ BİLİMİ VE ANALİTİĞİ İkinci Düzey BİM 532 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. METE ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, istatistiksel, makine öğrenmesi ve veri madenciliği teknikleri kullanarak veri bilimi ve analitiği konuları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Veri hazırlama, temizleme, modelleme ve görselleştirme konularındaki teknik ve yöntemlerin incelenmesidir.
Dersin Tanımı Dersin içeriği, verinin eldesi, temizlenmesi, işlenmesi ve analizi, istatistiksel sonuç çıkarım ve tahmin algoritmaları, veri görselleştirme, farklı uygulama alanlarındaki (graf, sosyal ağ gibi) verinin analitiği, dağıtık veri analitiği ve veri platformlarıdır. .

Dersin İçeriği
1 Veri Bilimi ve Analitiğine Giriş
2 Veri Hazırlama ve Temizleme
3 Veri Bütünleştirme ve Modelleme
4 Keşfedici Veri Analizi
5 İstatistiksel Sonuç Çıkarımı ve Tahmin Metotları
6 İstatistiksel Sonuç Çıkarımı ve Tahmin Metotları
7 Veri Görselleştirme
8 Veri Görselleştirme
9 Çok Boyutlu Veri Görselleştirme
10 Graf Veri Analitiği
11 Sosyal Ağ Veri Analitiği
12 Büyük Veri Analitiği
13 Dağıtık Veri Analitiği
14 Dağıtık Veri Platformları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Veri bilimi araçlarını kullanma becerisi
2 Veri düzenleme araçlarını kullanma becerisi
3 Problem tanımlama becerisi
4 Veri bilimi problemi analiz becerisi
5 Veri bilimi tekniklerini kullanma becerisi
6 Veri ön-işleme tekniklerini kullanma becerisi
7 Veri analiz araçları kullanma becerisi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sunumlar ve ders notları
Yardımcı Kaynaklar Önerilen bilimsel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar