Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM Üçüncü Düzey HİT 231 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Kişilerarası iletişim dersinin amacı, bireylerin duygu, düşünce ve davranışlarını etkili biçimde ifade ederek karşısındakini anlayabilen, empatik ve sağlıklı iletişim kurabilen kişiler haline gelmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Kişilerarası iletişim dersi, bireyler arasındaki yüz yüze etkileşim süreçlerini; iletişim modelleri, algı, empati, beden dili, dinleme ve çatışma yönetimi gibi temel kavramlar çerçevesinde inceleyen, etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kişilerarası iletişimin teorik temelleri
2 Kişilerarası iletişim sürecine ilişkin tanımsal yaklaşımlar
3 Kişilerarası iletişimin temel özellikleri
4 Kişilerarası iletişim modelleri
5 Kişilerarası iletişim motivasyonları
6 Sözlü iletişim
7 Sözlü İletişim
8 Sözel olmayan iletişime genel bakış
9 Sözel olmayan iletişimde beden dili
10 Sözel olmayan iletişimde beden dili
11 Sözel olmayan iletişimde beden dili
12 İletişim becerilerine giriş
13 Dinleme becerisi
14 Empati becerisi
15 Kendini açma becerisi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kişilerarası iletişim kavramına dair genel bilgiler edinilir.
2 Kişilerarası iletişim sürecine ait temel bilgi ve donanımların kazanılır.
3 İletişim becerileri ile ilgili bilgi sahibi olunur.
4 Sözel ve sözsüz iletişim hakkında bilgi sahibi olunur.
5 Kişilerarası iletişim motivasyonları ile ilgili bilgi sahibi olunur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim - Alim KAYA
Yardımcı Kaynaklar Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitapevi, Kişilerarası İletişim, Demet Gürbüz, Ayşen Temel Eğinli, Nobel Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar