Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZ UYGULAMALARI İkinci Düzey ENF198 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FÜSUN FERDA ERDOĞAN,ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Gösterim - Uygulama / Yüzyüze
Dersin Amacı Elektronörofizyoloji Programı alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının emg, eeg, uyku laboratuarı vb.konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin teorik bilgilerini kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarının eeg, emg, uyku laboratuarı vb. uygulamalarıyla pekiştirip geliştirmek.

Dersin İçeriği
1 EEG Uygulama
2 EEG Uygulama
3 EEG Uygulama
4 EEG Uygulama
5 PSG Uygulama
6 PSG Uygulama
7 PSG Uygulama
8 PSG Uygulama
9 Çocuk EEG Uygulama
10 Çocuk EEG Uygulama
11 Çocuk EEG Uygulama
12 EMG Uygulama
13 EMG Uygulama
14 EMG Uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nörofizyoloji laboratuarında kullanılan cihazlar ve ekipmanlar hakkında teknik bilgiye sahip olabilir
2 Nörofizyoloji laboratuarında kullanılan cihazlar ve ekipmanların günlük bakımını yapabilir
3 Nörofizyoloji laboratuarında sorunları çözebilir
4 EEG çekimi yapar
5 PSG çekimi yapar
6 EMG çekimi yapar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 40 120
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -EEG, EMG, PSG REPORT FORM
Yardımcı Kaynaklar DERS NOTU

Ders İle İlgili Dosyalar