Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2 Birinci Düzey FBO 304 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. Ebru Ezberci ÇEVİK PROF. DR. İSHAK AFŞİN KARİPER DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Uygulama
Dersin Amacı Laboratuvarla çalışmaların Fen ve teknoloji proğramlarındaki yerini kavratma ,deney çeşitleri,deney tasarlama,geliştirme ve bilimsel süreç becerileri kazandırma
Dersin Tanımı İlköğretim 6-8. sınıflarda anlatılan konuları kapsayacak şekilde öğretmen adaylarına deney tasarlama ve deney yapma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Öğrenci gruplarının oluşturulması, laboratuvar güvenliği ve genel bilgilerinin verilmesi
2 Katı, Sıvı ve gaz karışımların ayrılması
3 Su Sertliğinin Saptanması ve Giderilmesi
4 Reaksiyon Isısı
5 Derişimin tepkime Hızına Etkisi
6 DİRENÇ DEĞERLERİNİ BELİRLEME, GERİLİM VE AKIM ÖLÇÜMÜ, İLETKENLERİN PARALEL VE SERİ BAĞLANMASI
7 AMPÜLÜN PARLAKLIĞININ DEĞİŞİMİ VE DİRENÇ, METALLERİN İLETKENLİKLERİNİN BELİRLENMESİ, ISINMA VE HAREKETLİLİK
8 Vize
9 RENKLER VE ISI İLETİMİ, YANSIYAN IŞIĞIN İZLEDİĞİ YOL VE DÜZ AYNADA GÖRÜNTÜ
10 IŞIĞIN KIRILMASI, MERCEKLER, MERKEZCİL KUVVET, BASİT SARKAÇ
11 Molekül modeli oluşturalım" konusu ile ilgili deneyler
12 Enzim faaliyetlerine sıcaklık ve konsantrasyonun etkisi konusu ile ilgili deneyler
13 Enzim faaliyetlerine pH ve inhibitörlerin etkisi konusu ile ilgili deneyler
14 Kan grupları ve vücut sistemleri ile ilgili deneyler
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Laboratuvarda açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlar.
2 Tasarladığı veya kendisinden istenilen deneyi yapar.
3 Deney sonuçlarını yorumlar ve arkadaşlarıyla tartışır.
4 Deney raporunu hazırlar.
5 Bilimsel yöntem ve süreç becerilerini kazanır.
6 Deneyleri sınıf ortamında sunar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fen Öğretimi Laboratuvar Deneyleri Notları
Yardımcı Kaynaklar Fen Öğretimi Laboratuvar Deneyleri Ders kitapları; Genel Kimya, Genel Fizik ve Genel biyoloji Ders Kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar