Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM VE REKLAMCILIK II İkinci Düzey GRF306 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Reklamcılık I
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ders “reklam patikası”na giriş niteliği taşımaktadır. Öğrencilerin bu alanı kavramaları, bütünleşik pazarlama iletişimi konusundaki temel bilgileri edinmeleri, reklamcılık alanının ana unsurlarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Dersin yürütülmesinde kişisel ve grup uygulamaları büyük önem taşımaktadır. Derste gerçekleştirilecek uygulamalar nedeniyle, öğrencilerin derse devamı önem taşıyan bir başka noktadır.
Dersin Tanımı Reklam türleri ve teknik özellikleri, basılı reklamlar, reklam mecraları, ürün temelli reklamlar, vitrin, tezgah, sergi ve fuarlardaki reklam anlayışlarından oluşmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Reklam Yönetimi
2 Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam
3 Reklam Süreci Nasıl İşler
4 Reklam ajansı ve örgütlenmesi
5 Müşteri İlişkileri
6 Reklam Stratejisi
7 Reklamın Bileşenleri (Görsel Dil / Metin,Sözel Dil,Grafik ve Tasarım,Slogan,Başlık, Gövde Metin)
8 Reklamın Stratejik Hedef Kitleleri
9 Reklamda Hedef Kitle Olgusu
10 Reklam Ortamlarının Seçimi
11 Reklam Bütçesi
12 Reklam Kampanyası
13 Uluslar Arası Reklam Kuralları
14 Reklamcılıkta ölçme ve denetim
15 Örnek Reklam Çözümleri
16 Örnek Reklam Çözümleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basılı reklamların teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
2 Televizyon ve sinema reklamlarının teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
3 Sosyal medya reklamlarının teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
4 Reklam stratejilerinin öğrenilmesi
5 Reklam kampanya sürecinin öğrenilmesi
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar