Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ-I Birinci Düzey VGB 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
Dersin Amacı Biyoteknolojinin kapsamı, tarihçesi, biyoteknoloji alanı ve endüstrisi hakkında bilgi vermek yanında biyoteknoloji de biyoetik ve biyogüvenlik konularının önemini anlatmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Biyoteknolojinin temel kavramlarını, tekniklerini ve uygulama alanlarını tanıtmak hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Biyoteknoloji kavramı
2 Biyoteknolji tarihçesi ve endüstrisi
3 Genetik materyal
4 Biyoteknolojik yaklaşımlar
5 Tıbbi biyoteknoloji
6 Gıda biyoteknolojisi
7 Ara sınav
8 Hayvansal biyoteknoloji
9 Bitki biyoteknolojisi
10 Mikrobiyal biyoteknoloji
11 Çevre biyoteknolojisi
12 Biyoetik
13 Biyogüvenlik
14 Biyoteknolojinin geleceği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoteknoloji Kavramlarını Anlayabilme
2 Temel Biyolojik Bilgileri Kavrama
3 Genetik Mühendisliği Tekniklerini Tanıma
4 Mikroorganizmaların Biyoteknolojideki Rolünü Anlayabilme
5 Biyoteknolojinin Sağlık Uygulamaları
6 Tarım ve Çevre Uygulamaları
7 Biyoteknolojik Araştırmaların Etik ve Sosyal Boyutları
8 Biyoteknoloji İnovasyonu ve Gelişmeleri Takip Etme
9 Multidisipliner Yaklaşım
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar