Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI DERSİ I Birinci Düzey İHH 888 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN DOÇ.DR. SEVİL GÜLER DOÇ.DR. ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin Amacı Öğrencinin danışmanı ile birlikte tez/ön çalışma konu alanı ve yöntemine karar verilmesini sağlayacak çalışmaları analiz etmesini sağlamak
Dersin Tanımı Öğrencinin tez/ön çalışmasına yön verecek çalışmaları tez danışmanı ile analiz etmesini sağlamak

Dersin İçeriği
1 Programın açıklanması, tez konusuna ön hazırlık- literatür taraması yapılacak arama alanları, makale gözden geçirme ve analiz etme aşamalarının açıklanması
2 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
3 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
4 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
5 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
6 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
7 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
8 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
9 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
10 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
11 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
12 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
13 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
14 Tez konusuyla ilgili literatür taraması, makale gözden geçirme ve analiz etme, tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışma alanına zemin oluşturabilecek kaynaklara ulaşmak
2 Tez ön çalışması/çalışması için konu ve yöntemine karar vermek
3 Tez ön çalışmasını/çalışması Enstitünün tez yazım kurallarına uygun şekilde hazırlamak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Çalışma alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayın/makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar