Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT TARİHİ Birinci Düzey RTS457 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SACİDE ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans, görsel sunum, film ve eser analizi, tartışma.
Dersin Amacı Bu ders, sanat tarihinin temel kavramlarını, dönemlerini, sanat akımlarını ve önemli sanat eserlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin sanat eserlerini tarihsel, toplumsal ve estetik bağlamlarda analiz etme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Sanatın doğuşundan günümüze kadar olan sürecin temel dönemleri, sanat anlayışları ve temsilci sanatçılar üzerinden incelenmesini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Sanat tarihine giriş, temel kavramlar
2 Prehistorik Sanat: Mağara Resimleri ve Anıtsal Yapılar
3 Antik Yakın Doğu ve Mısır Sanatı
4 Yunan Sanatı: Arkaik, Klasik ve Hellenistik Dönem
5 Roma Sanatı: Mimarî ve Heykel
6 Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı
7 İslam Sanatı: Mimari, Tezyinat ve El Sanatları
8 Orta Çağ Sanatı: Romanesk ve Gotik Dönem
9 Rönesans Sanatı: İtalya''''''''da İnsan ve Doğa Keşfi
10 Barok ve Rokoko Sanatı
11 19. Yüzyıl: Neoklasisizm, Romantizm, Realizm
12 İzlenimcilik (Empresyonizm) ve Post-Empresyonizm
13 20. Yüzyıl Sanatı: Modern Akımlar (Kübizm, Ekspresyonizm, Soyut Sanat)
14 Savaş Sonrası Sanat: Pop Sanat, Kavramsal Sanat, Performans
15 Türk Sanatına Genel Bir Bakış: Selçuklu ve Osmanlı Dönemi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanat tarihinin temel dönemlerini ve akımlarını tanımlar.
2 Sanat eserlerini tarihsel, estetik ve kültürel bağlamlarda analiz eder.
3 Sanat akımlarının toplumsal değişimlerle ilişkisini açıklar.
4 Türk sanatının tarihsel gelişim sürecini kavrar.
5 Sanat eleştirisi yapabilme becerisi kazanır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar