Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI PAZARLAMA Birinci Düzey İŞL 538 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ŞÜKRÜ AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Uluslararası pazarlama alanında öğrencileri bilgilendirmek, dış pazar fırsatlarını yakalama ve değerlendirme konusunda fikir sahibi kılmak.
Dersin Tanımı Türkiye'nin Dünya ticaretinden aldığı paydan başlayarak öğrencilerin bu payın arttırılmasına yönelik olarak uluslararası pazarlama konusunda fikirler geliştirebileceği bir bilgilenme ve tartışma ortamı sağlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Pazarlama çevresi
2 Dünya ticareti ve Türkiye'nin payı
3 Uluslararası ticaret engelleri ve uluslararası ticareti teşvik eden kuruluşlar
4 Türkiye'nin ihracat rejimi
5 Pazar araştımaları
6 uluslararası pazarlama stratejileri
7 uluslararası pazarlama stratejileri
8 Ara sınav
9 uluslararası pazarlama stratejileri
10 uluslararası pazarlama stratejileri
11 Dış ticaret işlemleri
12 Dış ticaret işlemleri
13 Lojistik ve Teslim şekilleri
14 Genel tektrar ve değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pazarlama düşüncesini uluslararası boyuta taşır.
2 Dünya ticaretinin boyutlarını görür ve Dünya ticaretinde Türkiye''nin yerini bilir.
3 Uluslararası ticaret engellerini ve teşvik unsurlarını idrak eder.
4 Uluslararası pazar fırsatlarını araştırır.
5 Lojistik uygulamalarını ve teslim şekillerini karşılaştırabilir.
6 Dış ticaret işlemlerini yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar