Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey SBD 000 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze / Uygulama
Dersin Amacı Deneysel araştırmalarda en fazla kullanılan laboratuar hayvanlarının (fare, sıçan ve tavşan) anatomik ve fizyolojik yapılarının kavranması
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Deney hayvanları hakkında genel bilgi
2 Fare, sıçan ve tavşan’ların yaşam şartları, çiftleşme ve çoğalmaları
3 Fare, sıçan ve tavşan’larda hareket sistemi anatomisi
4 Fare, sıçan ve tavşan’larda sindirim sistemi anatomisi
5 Fare, sıçan ve tavşan’larda solunum sistemi anatomisi
6 Fare, sıçan ve tavşan’larda dolaşım sistemi anatomisi
7 VİZE SINAVI
8 Fare, sıçan ve tavşan’larda urogenital sistemi anatomisi
9 Fare, sıçan ve tavşan’larda sinir sistemi anatomisi
10 Fare, sıçan ve tavşan’larda duyu organları anatomisi
11 Makale takdimi
12 Makale takdimi
13 Genel tartışma
14 FİNAL SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deney hayvanlarını tutuş tekniklerini bilecek
2 İlaç verme ve enjeksiyon tekniklerini bilecek
3 Kan ve örnek alma tekniklerini bilecek
4 Temel laboratuvar güvenliğini sağlayabilecek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar