Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROJE YAZMA VE YÖNETME I İkinci Düzey RTS393 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Konferans ve Uygulama
Dersin Amacı Öğrencilerin, medya ve iletişim alanıyla ilgili proje yazabilmesine teşvik etmektir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencilere, kendilerine yönelik olarak açılan Tubitak ve Ulusal Ajans projeleri için proje önerisi hazırlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Medya ve İletişim alanıyla ilgili proje konularına dair bilgilendirme
3 Grupların belirlenmesi ve proje fikrinin geliştirilmesi
4 Tubitak 2209 A Öğrenci Projelerinin tanıtılması
5 Bilimsel bir yazı fikrinin anlatılması
6 Bilimsel bir yazıda kaynakça kullanımı ve metin içi atıflandırma sisteminin anlatılması
7 Sinemada Oyuncu Yönetimine Yönelik Genel Uygulamalar
8 Projede Özgün Değer kısmının anlatılması
9 Projede Yöntem kısmının anlatılması
10 Proje planı ve bütçe yazımı aşamalarının anlatılması
11 Projelerin Yazım Uygulamaları
12 Projelerin Yazım Uygulamaları
13 Projelerin Yazım Uygulamaları
14 Projelerin Yazım Uygulamaları
15 Projelerin Yazım Uygulamaları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 2209 A ve B Tubitak Projeleriyle İlgili bilgi edinir.
2 Proje için konu ve yöntem belirlemeyi öğrenir.
3 Proje yönetimi ve bütçe yazımı hakkında fikir sahibi olur.
4 Ekip içinde diğer arkadaşlarıyla birlikte çalışabilmeyi öğrenir.
5 Medya alanıyla ilgili hangi konularda proje üretebileceğini bilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İrfan Erdoğan. Pozitivist Metodoloji, Erk Yayınları, Ankara, 2002. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Turhan, Ankara, 1994. Orhan Gökçe, Klasik ve Nitel İçerik Analizi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2019.
Yardımcı Kaynaklar BERGER, A. Asa (2000). Media and Communication Research. Thousand Oaks: Sage. BİR, A. Atıf (Ed.) (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İkinci Baskı. Ankara: PegemA GERAY, Haluk (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal GÖKÇE, Orhan (2001). İçerik Çözümlemesi, Üçüncü Baskı, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya: 2001. İNAL, A. Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul:1996. KAPTAN, Saim (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. KÖKLÜ, N. ve BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA LAKE, C.C. ve HARPER, P.C. (2002). Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Altınküre ÖZMEN, A. (2000). Uygulamalı Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. PONDEXTR, P.M ve McCOMBS (2000). M. Research in Mass Communication. Boston: Bedford St. Martins. SENCER, Muzaffer (1998). Toplumbilimlerinde Yöntem, Üçüncü Baskı. İstanbul: Filiz Kitapevi. SEYİDOĞLU, Halil (1993). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. İstanbul: Gizem Yayınları. SÖZEN, E. (1999). Söylem Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları. TOKGÖZ, Oya (2000). “Türkiye’de iletişim araştırması: Nereden nereye?”, Medya ve Kültür. Ankara: İletişim dergisi yayınları. YÜKSEL, Erkan (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitapevi.

Ders İle İlgili Dosyalar