Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESER ELEMENT ANALİZİ İkinci Düzey EAK 504 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK, Prof. Dr. İbrahim NARİN, YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yoktur
Dersin Veriliş Şekli Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir.
Dersin Amacı Dersin amacı, eser element analiz yöntemlerinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek.
Dersin Tanımı Eser element tanımı, eser elementlerin önemi, eser element analizinde analitik kriterler, ayırma ve zenginleştirme yöntemleri ve eser element tayin yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Eser element tanımı ve eser elementlerin önemi
2 Eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler
3 Ayırma ve zenginleştirme yöntemlerine genel bakış
4 Katı faz ekstraksiyonu, katı faz dolgu maddeleri
5 Çözücü ekstraksiyonu, birlikte çöktürme
6 Bulutlanma noktası ekstraksiyonu
7 Eser analizde örnek hazırlama
8 Ara sınav
9 Atomik spektroskopik yöntemler
10 Atomik spektroskopik yöntemler
11 Moleküler spektroskopik yöntemler
12 Moleküler spektroskopik yöntemler
13 Klinik, farmasötik ve çevre örneklerinde eser analiz uygulamaları
14 Klinik, farmasötik ve çevre örneklerinde eser analiz uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eser elementlerin önemi,eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler hakkında bilgilenmesi
2 Öğrencilere eser element tayin yöntemlerinin gerekliliğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3 İlaç ve benzeri örneklerde eser elementlerin öneminin vurgulanması hedeflenmektedir.
4 Atomik ve moleküler spektroskopik teknikler hakkında bilgilendirilmeleri
5 Enstrümental Analizin temelleri hakkında bilgi sahibi olma
6 Analizde yöntem seçimine karar verme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 5 50
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Mizuike, A., Springer Verlag, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar 1. Selected Methods of Trace Metals Analysis, Jon C. Van Loon, Toronto, 1985 2. Principles of Instrumental Analysis, Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., 5th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1998.

Ders İle İlgili Dosyalar