Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER ORBİTAL TEORİSİ Birinci Düzey KİM 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Şartsız
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders kimyadaki öğrencilere moleküllerin tanımlanmış kimyasını ve teorik prensiplerde bir temel sağlayacaktır. Amaç simetrinin kavramlarını ve onun uygulamalarını moleküler orbital teoriye katmak ve moleküler orbitali anlamak için bu teoriksel temel iskeleti kullanmaktır.
Dersin Tanımı Moleküler orbital teori kullanılarak organik bileşiklerin yapı ve reaktivitesinin bir anlayışı ifade edilecektir. Yapı reaktivite ve mekanizma arasındaki ilişki üzerinde bazı görüşler tartışılacaktır

Dersin İçeriği
1 Bağların temel teorisi
2 Moleküler orbital teorisinin temel kavramı
3 İleri seviyede bağ teorisine uygulamalar.
4 Valens bağ teorisini istisna tutarak moleküler orbital teorisinin kavramları.
5 Moleküler orbital diyağramlarının kurulması.
6 Pi-bağlarının etkisini hesaba katarak molekül orbital diyağramlarının kurulması.
7 Bileşiklerdeki reaktivite için anahtar moleküler orbital sorumluluğunun tanınması.
8 Ara sınav
9 İligili kimyasal reaksiyonlarda ürün dağılımının gerçekleştirilmesi.
10 Diels-Alder reaksiyonu
11 Moleküllerde bulunan simetri elementleri ve operatörlerinin tanınması ve anlaşılması.
12 Moleküllerin nokta gruplarının anlaşılması.
13 Moleküllerin simetri özelliklerinin uygulanması.
14 Karekter tablolarının kurulması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapı reaktivite ve mekanizma arasındaki ilişki üzerinde aşağıdaki konular öğrenilecektir; moleküler orbital teori,
2 sınır orbital teori
3 stekiyometri, konformasyonal analiz, steroelektronik etkiler,
4 termodinamik ve denge, kinetik,
5 doğrusal serbest-enerji ilişki,
6 asit ve baz katalizler, sınıflandırılmamış iyonlar
7 kararlaştırılmış perisiklik reaksiyonlar gibi temel kavram ve prensipler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 5 8 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 8 24
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 3 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar