Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE EĞİTİMİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey TEA 605 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori ve inceleme
Dersin Amacı Türkçe öğretiminde yöntem ve teknik kullanım becerilerinin gelişiminin nasıl sağlanacağını öğrenme.
Dersin Tanımı Dersin tanımı Türkçenin öğretiminde yöntem ve teknik kullanım becerilerinin önemini kavratma.

Dersin İçeriği
1 Dil öğretim yaklaşımları
2 Dil öğretim yaklaşımları
3 Sunuş yoluyla dil öğretimi
4 Buluş yoluyla dil öğretimi
5 Araştırma İNceleme yoluyla dil öğretimi
6 İşbirlikli (Jigsaw, kubaşık, grupla) öğrenme
7 Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacı yaklaşım
8 Dil öğretim yöntemleri
9 Takrir (Düz anlatım), Tartışma...
10 Gösterip yaptırma, örnek olay...
11 Dil öğretim teknikleri
12 Soru cevap, gösteri, deramatizasyon, balık kılçığı, 6 şapkalı düşünme tekniği...
13 Dönemin değerlendirilmesi
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dil öğrenim yöntem ve teknikleri bilgisine sahip olma.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Demirel, Ö. (2012). Öğretme Sanatı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar