Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I Birinci Düzey UZM109 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilgisayar programlama kavramının öğretilmesi ve öğrenilen programlama kavramlarının Python programlama dilinde kullanılmasıdır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Python ile programlamaya giriş
2 Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler
3 Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod
4 Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma
5 Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while
6 Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue
7 Fonksiyonlar
8 Ara Sınav
9 Karakter dizileri
10 Listeler
11 Sözlükler
12 Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları
13 Sınıflar ve nesneler: Nesneleri kullanma
14 Sınıflar ve nesneler: Sınıfları tanımlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir.
2 Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir.
3 Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir.
4 Python dilinde çeşitli veri yapıları (diziler, listeler, sözlükler) kullanabilecektir.
5 Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir.
6 Python programlama dili kullanarak sınıflar tanımlayabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar