Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI ÜLKESİNDE MİSYONERLİK FAALİYETLERİ II Birinci Düzey TAR 558 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Osmanlı ülkesindeki misyonerlik faaliyetleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı TAR 558 / SEÇMELİ

Dersin İçeriği
1 Katolik misyonerleri ve Osmanlı ülkesinde faaliyete başlamaları
2 Protestan misyonerleri ve Osmanlı ülkesinde faaliyete başlamaları
3 Protestanlık adına İngiliz Misyonerlerinin yürüttüğü çalışmalar
4 Protestanlık adına Amerikan misyonerlerinin yürüttüğü çalışmalar
5 Protestanlık adına Alman misyonerlerinin yürüttüğü çalışmalar
6 Misyonerlerin eğitim alanındaki çalışmaları
7 Misyonerlerin sağlık alanındaki çalışmaları
8 ARA SINAV
9 Misyonerlerin dinî alandaki çalışmaları
10 Misyonerlerin yardım çalışmaları
11 Son dönemlerde Türkiye’deki misyonerlik çalışmaları
12 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin misyonerlere karşı tutumu
13 Son dönemlerde dünyadaki misyonerlik çalışmaları
14 Misyonerlerin faaliyetlerini engellemek için neler yapılmalıdır
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci misyonerlik ile ilgili kavram bilgisine sahip olur.
2 Öğrenci Hristiyan misyonerliğinin ortaya çıkışını öğrenir.
3 Öğrenci misyonerliğin amaçları ve misyonerliğin çalışma metotları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Öğrenci Hristiyan mezhepleri ve misyonerlik faaliyetleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Misyonerlerin Osmanlı'daki çalışmaları anlatılır.
6 Misyonerlerin Türkiye'deki çalışmaları anlatılır.
7 Misyonerlerin Ortadoğu ülkelerindeki çalışmaları anlatılır.
8 Uluslararası antlaşmalara göre Türkiye'deki Hristiyanların konumu hakkında bilgi verilir.
9 Son dönemlerde dünyadaki misyonerlik çalışmaları incelenir
10 Misyonerlerin faaliyetlerini engellemek için yapılması gerekenler ele alınır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar, İlknur Polat Haydaroğlu, Ocak Yayınları, 1. Baskı (1993) Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, Erol Kırşehirlioğlu, Ötüken Yayınları, 1. Baskı, 1999) Kendi Belgeleriyle Anadolu’daki Amerika, Uygur Kocabaşoğlu, Arba Yayınları, 2. Baskı, (1989) Türkiye’de Yabancı Öğretim, Nurettin Polvan, Milli Eğitim Yayınları, (1952).

Ders İle İlgili Dosyalar