Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ ANALİZİ Üçüncü Düzey İŞL 645 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Filiz ÇALIŞKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı İşletmelerin en büyük sıkıntısı olan verilerin belirlenmesinde izlenecek yol ve yöntemleri öğretmek.
Dersin Tanımı İşletmelerde temel ve süreçlerden elde edilen verilerin belirlenmesinde REFA standart programları.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar: Veri türleri
2 Verilerin belirlenmesinde REFA standart programı
3 Akış türlerinin analizi (analiz)
4 İnsan ve üretim aracı için akış türlerinin kodlaması
5 Uygulama örnekleri
6 Verilen zamanların belirlenmesi (sentez): İnsan ve üretim aracı için verilen zamanların hesaplanması
7 Uygulama örnekleri
8 Zaman ölçümü (zaman ölçümünde REFA standart programı)
9 Zaman ölçme yöntemleri. Zaman ölçme aletleri. Zaman ölçüm formları
10 Performans değerlendirmesi. Baz performans. Performans değerlendirmesi ile ilgili kontrol listesi
11 Hareket akışının değerlendirilmesi
12 Farklı yapıdaki akış dilimleri için zaman ölçüm örnekleri
13 Dağılım zamanının ölçümü
14 İş örneklemesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İşletmelerin veri tabanını oluşturan temel ve süreçlerden elde edilen veriler ile ilgili bilgi sahibi olunur.
2 Verilerin belirlenmesinde REFA sisteminin aşamaları bilinir.
3 İş sisteminin tanımlanmasında görev, girdi, çıktı, insan, üretim aracı, iş akışı ve iş akışına etki eden çevre koşulları ile ilgili bilgilerin edinilmesi sağlanır.
4 İş akışının akış dilimlerine ayrılması sağlanır.
5 Her bir akış diliminin REFA kodları ile kodlanması sağlanır.
6 Standart sürenin ve belirli bir parti ürünün üretilmesinde insan ve makine için çalışma süresi hesaplanır.
7 Uygun zaman ölçüm formları, uygun ölçü aleti seçimi sağlanır.
8 Dağılım zamanı oranının belirlenmesi çalışması yapılır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MPM- REFA, İş etüdü Yöntem Bilgisi.
Yardımcı Kaynaklar REFA, MES.

Ders İle İlgili Dosyalar