Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Birinci Düzey DKA113 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
Dersin Veriliş Şekli Düz Anlatım, Tartışma, Sözlü Sunum, Örnek Olay
Dersin Amacı 1) Eğitim, öğretim, öğrenme ve program gibi temel kavramları açıklayabilme 2) Avrupa’da ve Doğu’da eğitimin tarihsel süreçlerini açıklayabilme 3) Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki ve ekonomik temellerini tartışabilme 4) İnsan gelişimi, Gelişim kuramları ve öğrenme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma 5) Bilimsel araştırma aşamalarını sıralayabilme 6) Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özelliklerini tartışabilme 7) Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özelliklerini bilme 8) Öğretmenlik mesleğinin rolü ve özelliklerini tartışabilme
Dersin Tanımı Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacaktır, eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecektir, milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecektir, eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecektir, eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecektir.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtımı
2 Eğitimin Temel Kavramları
3 Eğitimin Tarihsel ve Sosyal Temelleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Psikolojik Temelleri
6 Eğitimin Ekonomik Temelleri
7 VİZE
8 Eğitimin Hukuki ve Politik Temelleri
9 Eğitim Biliminde Araştırma Yöntemleri
10 Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
11 Öğretmenlik Mesleği
12 Öğretmen Eğitimi
13 21. Yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim, öğretim, öğrenme ve program gibi temel kavramları açıklayabilecek
2 Avrupa’da ve Doğu’da eğitimin tarihsel süreçlerini açıklayabilecek
3 Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki ve ekonomik temellerini tartışabilecek
4 Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecek
5 Milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecek
6 Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ. Editör: Prof.Dr. Nevin SAYLAN
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar