Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE EKONOMİSİ Üçüncü Düzey B-İKT315 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EKREM ERDEM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EKREM ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye ekonomisinin yapısını ve temel sorunlarını anlamalarını ve analiz edebilmelerini sağlamak için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunmaktır.
Dersin Tanımı Türk ekonomisinin doğal, coğrafi ve nüfus yapısı, bölgesel kalkınma sorunları, milli gelir, büyüme ve gelir dağılımı sorunları, kamu maliyesi, para, finans ve istikrar politikaları, uluslararası iktisadi yapı ile tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinin yapısı.

Dersin İçeriği
1 Osmanlı sanayileşme politikaları ve Osmanlıdan devralınan ekonomik miras
2 Tek Parti Hükümetleri Dönemi (1923-1950)
3 Demokrat Parti Hükümetleri Dönemi (1950 – 1960)
4 Planlı dönemin başlaması ve İnönü Hükümetleri Dönemi (1961–1965)
5 Adalet Partisi Hükümetleri Dönemi (1965–1971)
6 1971-1980 Dönemi Hükümetleri Dönemi
7 24 Ocak Kararları, Askeri Hükümeti ve Anavatan Partisi Hükümetleri Dönemi (1980-1983; 1983-1991)
8 Ara sınav
9 DYP-SHP/CHP Koalisyon Hükümetlerii Dönemi (1991-1995)
10 REFAHYOL, ANASOL-D ve ANASOL-M Hükümetleri Dönemi (1996-2002)
11 Adalet ve Kalkinma Partisi Hükümetleri Dönemi (2002-2021): Büyüme, istihdam, enflasyon ve dış ticaretteki gelişmeler
12 Adalet ve Kalkinma Partisi Hükümetleri Dönemi (2002-2021): Kamu maliyesi, borç yönetimi, finansal piyasalar ve Ar-Ge’deki gelişmeler
13 Bitkisel tarım ve hayvancılık sektörlerindeki gelişmeler
14 Sanayi sektörünün yapısal değişimi ve gelişimi
15 Hizmet sektörlerinin dağılımı ve gelişimi
16 Dönem sonu sınavı
17 Dönem sonu sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk ekonomisinin Osmanlı’dan günümüze kadar uzanan tarihsel arka planını dönemsel olarak konu temelli olarak öğrenir ve tartışır
2 Türkiye’nin yurt içi ve yurt dışı ekonomik sorunları bir bütün olarak anlar
3 Ekonomik sorunların, sosyal, kültürel, siyasi ve hukuki yapılarla ilişkisini anlar.
4 Güncel ekonomik sorunları ve tartışmaları anlayabilme yetisi kazanır
5 Ekonomik performansı hükümet dönemlerini de dikkate alarak karşılaştırmalı olarak analiz eder
6 Yaşanan ekonomik sorunların iktisat teorileri ile irtibatını sağlar (bu itibarla, her bölümde konunun teorik bağlantısı verilmektedir)
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Ekrem Erdem / Yrd. Doç. Dr. Ömer Şanlıoğlu / Araş. Gör. M. Fatih İlgün, TÜRKİYE’DE HÜKÜMETLERİN MAKRO EKONOMİK PERFORMANSI (1950-2007)
Yardımcı Kaynaklar Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları (2019), Türkiye Ekonomisi

Ders İle İlgili Dosyalar