Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL EKONOMİ Üçüncü Düzey REH214.1 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER ŞANLIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Dersin öğretim elemanı dersi sunmaktadır. Sık sık yöneltilen sorularla öğrencilerin derse katılımına fırsat sağlanmaktadır.
Dersin Amacı Temel ekonomik kavramlar ve piyasa aktörleri arasındaki ilişkiler hakkında öğrenciler bilgilendirilmektedir
Dersin Tanımı Tüm ekonomilerde sahip olunan kaynaklar sınırlıdır. Ancak tüketicilerin istekleri ise sonsuz denecek sayıda fazladır. Bu sonsuz istekleri kıt kaynaklarla gidermeye çalışan iktisat bilminin işleyiş mekanizması bu derste açıklığa kavuşturulmaya çalışılmaktadır. Arz talep, üretim faktörleri, milli gelir, tasarruf, piyasaya dengesi, elastikiyet, enflasyon, deflasyon, faiz oranları, yatırım, bölüşüm vb.kavramlar derste ele alınmaktadır.

Dersin İçeriği
1 İktisatla ilgili temel kavramlar, makroekonomi-mikro ekonomi ayrımı, iktisadın diğer bilim dallarıyla ilişkileri, ekonominin aktörleri,
2 Temel iktisadi sorular, piyasa ekonomisinin gelişimi, tam rekabet piyasası,
3 İktisadi akımlar: Klasikler, Keynesyenler, Monetaristler, Arz Yanlı iktisatçılar, Anayasal iktisatçılar vb.
4 Piyasa aksaklıkları, monopol ve oligopol piyasa yapıları devletin piyasaya müdahale gerekçeleri ve devlet müdahalesinin ortaya çıkardığı sorunlar, regülasyon politikaları,
5 Ulusal ve uluslararası iktisadi kurumlar ve bunların temel fonksiyonları: Dünya Bankası, IMF, WTO, ECB, FED, TCMB, Hazine ve Maliye Bakanlığı vb.
6 Üretim imkanları eğrisi, Fiyat mekanizması: Talep, Arz ve Piyasada fiyat oluşumu,
7 Esneklikler, talep ve arzın fiyat esneklikleri,
8 Tüketici davranışı teorisi, Üretim ve Maliyetler,
9 Makro ekonomiye genel bakış, Milli Gelir, GSYİH, SYİH, Satın Alma Gücü Paritesi, kişi başı gelir,
10 Gelir ve Fiyat düzeyinin belirlenmesi, Toplam Talep (AD) Toplam Arz (AS) Modeli,
11 Temel Makro Ekonomik Sorunlar, Büyüme, enflasyon, İşsizlik sorunu, işsizlik türleri, Ödemeler Bilançosu, cari açıklar,
12 Maliye politikası ve Kamu bütçesi,
13 Para Politikası ve Bankacılık,
14 Gelir dağılımı politikaları, Sosyal devlet ve uygulamaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekonomik ilişkilerin önemli ve belirleyici olduğu öğrenilir.
2 Piyasanın işleyişi kavranılır.
3 Sadece teorik değil, ekonominin güncel hayatla ilgili yönleri hakkında bilgiler edinilir.
4 Enflasyon, döviz dengesi, işsizlik, istihdam, milli gelir gibi günlük hayatta da gerekli asgari iktisadi bilgiler edinilir.
5 Turizm sektörünün de son tahlilde bir iktisadi faaliyet alanı olduğu tüketim, tasarruf, yatırım, harcama gibi iktisadi kararların sektörü etkilediği öğrenilir.
6 Turizm sektörünün de son tahlilde bir iktisadi faaliyet alanı olduğu tüketim, tasarruf, yatırım, harcama gibi iktisadi kararların sektörü etkilediği öğrenilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tümay Ertek, Temel Ekonomi (farklı baskıları)
Yardımcı Kaynaklar Zeynel Dinler, İktisada Giriş

Ders İle İlgili Dosyalar