Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI DENİZCİLİK TARİHİ II İkinci Düzey TAR 248 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ---
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli PRATİK
Dersin Amacı YAKIN DÖNEM OSMANLI DENİZCİLİĞİNİ ELE ALMAK
Dersin Tanımı OSMANLI''DA II. MAHMUT''TAN İTİBAREN GEMİLERDE BUHAR VE MAKİNA DEVRİNE GEÇİŞLE YAŞANAN GELİŞMELERİ İNCELEMEK

Dersin İçeriği
1 II. MAHMUT DEVRİ VE İLK BUHARLI GEMİLERİN OSMANLI BAHRİYESİNE GİRİŞİ
2 I. ABDÜLMECİT VE GEMİLERE MAKİNA TAKILMASI
3 ABDÜLAZİZ'İN ZIHLI DONANMA POLİTİKASI
4 ABDÜLAZİZ DÖNEMİ BAHRİYESİNİN TEKNOLOJİK VE MALİ BOYUTUNUN TAHLİLİ
5 II. ABDÜLHAMİT'İN YENİ DONANMA POLİTİKASI
6 ZIRHLILARIN HALİÇ'E GÖNDERİLMESİ
7 DONANMAYA YENİ TORPİDOBOT VE GANBOT TÜRÜ GEMİLER ALINMASI
8 ARA SINAV
9 İTTİHAT VE TERAKKİ DÖNEMİ DONANMA POLİTİKASI
10 DONANMA CEMİYETİ VE FAALİYETLERİ
11 BALKAN SAVAŞLARINDA OSMANLIDONANMASI
12 ÇANAKKALE SAVAŞLARINDA OSMANLI DONANMASI
13 I. DÜNYA SAVAŞLARINDA OSMANLI DONANMASI
14 OSMANLI'DAN CUMHURİYET'E İNTİKAL EDEN GEMİLERİMİZ
15 TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN İLK YILLARINDA OSMANLI DONANMASI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 OSMANLI DEVLETİ'NİN ZIRHLI POLİTİKASI İNCELENECEK
2 PADİŞAHLARIN DONANMA POLİTİKASININ OLUŞMASINA ETKİSİ İNCELENECEK
3 DONANMA POLİTİKALARININ MALİ BOYUTU İNCELENECEK
4 HALKIN İANE YOLUYLA DONANMAYA GEMİ TEDARİKİ İNCELENECEK
5 GEMİLERLE OLUŞTURULAN TİCARİ FİLOLAR İNCELENECEK
6 ULUSLARARASI DENİZ HUKUKUNUN OSMANLI'DA TATBİKİ İNCELENECEK
7 DENİZCİLİĞİMİZDE MODERNLEŞME ELE ALINACAK
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar