Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUSÇA - I Birinci Düzey RUS101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ÇAĞLAR DANACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencileri Rus Alfabesiyle tanıştırmak, ayrıca okuma, yazma ve konuşma becerileriyle basit gramer kurallarını öğretmek.
Dersin Tanımı Yabancı Dil Olarak Rusça öğretimi çerçevesinde öğrencileri Rusça ile tanıştırmanın yanı sıra A1 seviyesine uygun olarak okuma, yazma, konuşma ve gramer konularının gösterilmesi.

Dersin İçeriği
1 Alfabe öğrenimi (el yazısı, matbu harfler ve bunların okunup telafuzları). Tanışma diyalogunun ezberlenmesi.
2 Sesli ve sessiz harflerin oluşturdukları hecelerin okunuşu ve telafuzlar. Vurgu işaretinin görevi.
3 Kelime kapasitesini geliştirmek için yeni kelimeler üzerinde çalışmalar.
4 "Bu kim?" ve "Bu ne?" soruları kalıplarının öğretilmesi
5 Kelime kapasitesinin arttırılması. Soru cümleleri ve olumsuz cümleler. Soru ve olumsuz cümle yapılarını gösteren diyalogların işlenmesi.
6 İsmin cinslerinin anlatımı, iyelik zamirlerinin cinslere göre değişimi ve bununla ilgili kısa metin okunması.
7 Genel konu tekrarı
8 Yarıyıl sınavı (vize)
9 Fiillerin şimdiki zamanda çekimlerinin anlatılması, okuma-anlama çalışması
10 İsimlerin ve şahıs zamirlerinin çoğul yapıları. Bunlar ile ilgili metin çalışmaları. Milliyetler ile ilgili kelime bilgisine yönelik çalışma.
11 "Kimin?" soru yapıları ve sıfatların anlatımı ile ilgili parçaların okutulması.
12 Okuma-Anlama çalışması yapılması, diyalog çalışmaları.
13 Model fiillerin ve diğer fiilleri zamanlarda çekimleri, haftanın günleri ve diyalog okutulması.
14 Genel konu tekrarı
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin Rus Alfabesiyle tanışması
2 Öğrencilerin Rusça okuma ve yazma becerisi kazanması
3 Basit diyalog çalışmaları yapılması ve öğrencilerin "tanışma" diyaloglarını kavraması
4 Okuma, yazma ve konuşma becerilerinin artırılması ve temel gramer kurallarının öğrenilmesi
5 Temel gramer kurallarının kavranılması ve pekiştirilmesi
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
4 Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
5 Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
6 Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
7 Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
8 Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
9 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
10 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
11 Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar