Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EGİTİM POLİTİKALARI-I Üçüncü Düzey EGB 539 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim politikalarının temel kavramları, süreçleri, çerçevesini ve temel teorilerini hakkında bilgi kazandırmak; Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları incelemektir.
Dersin Tanımı Eğitim politikasının temel kavramları ve süreçleri; Eğitim politikası belirlemede kullanılan yöntemler; Eğitim politikasında göstergeler ve etkiler; Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları;

Dersin İçeriği
1 Eğitim Politikasının Temel Kavramları, Süreçleri ve Çerçevesi
2 Eğitim Politikasının Temel Teorileri
3 Türkiye’de Eğitim Politikasının Bağlamı ve Politika Oluşturma Süreci
4 Eğitim Politikası Belirlemede Kullanılan Yöntemler: Uluslararası Karşılaştırmalar
5 Eğitim Politikası Belirlemede Kullanılan Yöntemler: Üçgenleme, Meta-Analiz, Kıyaslama
6 Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Eğitimde Hesapverebilirlik, Eşitlik, Kapsayıcılık ve Eğitimin Finansmanı
7 Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Eğitimde Hesapverebilirlik, Eşitlik, Kapsayıcılık ve Eğitimin Finansmanı
8 Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Üniversite Açma ve Geliştirme Politikaları
9 Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler:Yabancı Uzman ve Danışmanların Türk Eğitim Politikasına Etkileri
10 Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Medyanın Eğitim Politikasına Etkisi
11 Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Evde Okul Politikası (Amerika, Kanada, Avustralya)
12 Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Göç ve Mülteci Eğitim Politikaları (Kanada, Hollanda, Amerika)
13 Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Araştırma Üniversiteleri Açma Politikası (Amerika, Asya, Avrupa)
14 Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim politikaları alanında teorik bilgilere sahip, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir;
2 Eğitim politikaları özellikleri, varsayımları ve alanındaki temel teorileri bilir ve arasındaki etkileşimi tartışabilir;
3 Eğitim politikaları alanında sorunları bilir, çözüm yolları geliştirir ve değerlendirir;
4 Eğitim politikası belirlemede kullanılan yöntemleri bilir ve kullanır;
5 Türkiye’de eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları bilir;
6 Çeşitli ülkelerde eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 20 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bakioğlu, A. & Korumaz, M. (Ed.). (2020). Eğitim Politikaları. Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar. (1.Baskı). NOBEL Yayın.
Yardımcı Kaynaklar Ural, A. (2022). Bir Bilim Dalı Olarak Eğitim Politikası. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Sezgin Nartgün, Ş. &Argon, T. (Ed.). (2021). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Karakütük, K. (2021). Eğitim PlanlamaSI. (6.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Balcı, A. (2021). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. (8.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Cemaloğlu, N. (2021). Eğitimde Politika Analizi. (3.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Maya, İ. (2019). Gelişmekte Olan Ülkelerde Eğitim Politikaları. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Özdemir, S. (Ed.). (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Pegem A Yayıncılık. Aydın, A. (2015). Eğitim Politikası. (1.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Aristoteles. (2013). Politika. (Çev. Mete Tuncay). Remzi Kitapevi. Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. (1.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Apple, M.W. (2012). Eğitim ve İktidar. (2.Baskı). Kalkedon Yayıncılık. Apple, M.W.&Beane, J.A. (2021). Demokratik Okullar: Güçlü Eğitimden Dersler. (3.Baskı). Dipnot Y. Hoy, W.K.&Miskel, C.G. (2010). Eğitim Yönetimi. Teori, Araştırma ve Uygulama. (7.ci baskıdan Çev. Ed. Turan, S.). NOBEL Yayın. Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimler Sözlüğü. Tek Ağaç.

Ders İle İlgili Dosyalar