Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA İkinci Düzey GZM 201 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Laboratuvar ortamında anlatım ve uygulamalar
Dersin Amacı Öğrencilere programlamanın temel kavramlarını ve ilkelerini öğretmek, programlama yöntemini öğrenmek ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Python dili ile göstermektir.
Dersin Tanımı Algoritma, Akış Diyagramı, Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabitler, Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler, Karar Yapıları, Döngü Kontrolleri, Değer Döndürmeyen Alt Programlar, Değer Döndüren Alt Programlar, Tek Boyutlu Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Stringler'' in anlatıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Programlamaya Giriş ve Temel Kavramlar
2 Algoritma ve Akış Diyagramları
3 Algoritma ve Akış Diyagramları
4 Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabitler
5 Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler
6 Karar Yapıları
7 Döngü Kontrolleri
8 Döngü Kontrolleri
9 Ara Sınav
10 Tek Boyutlu Diziler
11 Çok Boyutlu Diziler
12 Stringler
13 Fonksiyonlara Giriş, Değer Döndürmeyen Alt Programlar
14 Değer Döndüren Alt Programlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Programlama dilinin sözdizimini ve yapısını anlayabilecek.
2 Bir problemi analiz edebilecek ve algoritma geliştirebilecek.
3 Bir programı test edebilecek, derleyebilecek, hata ayıklayabilecek ve doğrulama yapabilecek.
4 Bir programlama dilinde kontrol deyimleri, döngüler ve diğer yapıları kullanabilecek.
5 Dizi işlemlerini yapabilecek ve alt programlarla çalışabilecek.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- C Programlama dili, Şerafettin Arıkan, Ankara : Seçkin Yayıncılık , 2003 2- Kaan ASLAN - A'dan Z'ye C Kılavuzu, Pusula Yayıncılık, 2009 3- Prof. Dr. Mithat UYSAL - C İle Programlama, Beta Basım Yayım, 2000-
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar