Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORENİN DÜŞÜNSEL YAPISI I Birinci Düzey KDE413 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Korece
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GIL SOON CHAE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. JUNG SUK YOO
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Karşılıklı tartışma ortamında- görsel ve işitsel materyaller vasıtasıyla TOPIK sınavından örnekler çözme
Dersin Amacı Korece’de daha da gelişirken mezuniyet sonrası gerekli olacak TOPIK sınavı''nda yeterli seviyeye ulaşmak
Dersin Tanımı Bu ders sayesinde öğrenciler Korece alanında yazma, okuma, dinleme, gramer alanlarında yüksek seviyede bilgi edinimi ve bilgisini ölçebilecek çoktan seçmeli sınava hazırlık yapabilir.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Ödevler (Sunum ve Tanışma)
2 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümü
3 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümünü inceleme ve değerlendirme
4 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü
5 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
6 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü
7 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
8 ARA SINAV
9 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümü
10 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümünü inceleme ve değerlendirme
11 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü
12 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
13 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü
14 İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma yapmayı öğrenir.
2 Alanında yazılmış bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Bireysel olarak veya ekip ile akademik çalışma yapmayı öğrenir.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar