Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAKTERİYEL ZOONOTİK ETKENLER Birinci Düzey MİK 509 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gökçen Dinç
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin Canakoğlu
Dersin Veriliş Şekli Teorik sunum ve laboratuvar uygulama
Dersin Amacı Zoonozlar ve bakteriyel zoonotik etkenler hakkında detaylı bilgi verilmesi
Dersin Tanımı Bakteriyel zoonotik etkenler

Dersin İçeriği
1 ZOONOZ TANIMI VE ZOONOZLARA GENEL BAKIŞ
2 ZOONOZLARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİYEL ZOONOZLAR
3 BACILLUS ANTHRACİS VE ŞARBON
4 BRUSELLA TÜRLERİ VE BRUSELLOZ
5 KAMPİLOBAKTER TÜRLERİ VE KAMPİLOBAKTERİYOZ
6 FRANCISELLA TULARENSIS VE TULAREMİ
7 SALMONELLA TÜRLERİ VE SALMONELLOZ
8 MİKOBAKTERİ TÜRLERİ VE MİKOBAKTERİYOZ
9 KLAMİDYA TÜRLERİ VE PSİTAKOZ/ORNİTOZ
10 BARTONELLA TÜRLERİ VE BARTONELLOZ
11 BORRELIA TÜRLERİ, LYME BORELİYOZ VE TEKRARLAYAN ATEŞ
12 ENTEROHEMOROJİK ESCHERICHIA COLI VE NEDEN OLDUĞU HASTALIKLAR
13 LEPTOSPİRA TÜRLEİR V LEPTOSPİROZ
14 LİSTERİA TÜRLERİ VE LİSTERİYOZ
15 RİKETSİYA TÜRLERİ VE RİKETSİYOZLAR
16 ZOONOTİK STAFİLOKOK, STREPTOKOK, VİBRİO VE YERSİNYALAR
17 NADİR GÖRÜLEN BAKTERİYEL ZOONOZLAR
18 ZOONOZLARIN YASAL DURUMU
19 ZOONOZLARLA İLGİLİ KURUM VE KURULUŞLAR
20 ZOONOZLARDAN KORUNMA

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zoonotik hastalıkların tanımını ve sınıflandırmasını yapabiliyor olmak
2 Önemli bakteriyel zoonotik etkenleri ve neden oldukları hastalıkları sayabiliyor olmak
3 Zoonozların yasal durumu ve korunma yolları bilebilir olmak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1- Doğanay M, Altıntaş N, Eds. Zonozlar; Hayvanlardan İnsanlara Bulaşan Enfeksiyonlar, 1. Baskı. Ankara: Bilimsel Tıp Yayınevi, 2009. 2-Goldstein EJC. Infections from pets. In: Cohen J, Powderly WG, Opal SM, Eds. Infectious Diseases, Expert Consult, 3rd Edition. Philadelphia: Mosby/Elsevier, 2010 3-Krauss H,Weber A, Appel M, Enders B, Isenberg HD, Schiefer HG, Slenczka W., Graevenitz A, Zahner H. Eds. Zoonoses, Infectious diseases transmissible from animals to humans. Appendix A: Animal bite infections. 3rd edt. Washington DC: ASM Press,2003.

Ders İle İlgili Dosyalar