Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZCÜKBİLİM İkinci Düzey İBR 309 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ARZU CEBE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. YUSRA AL-JUMAILI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Sami dilleri hakkında bilgi edinimi
Dersin Tanımı Sami dilleri ve onların tarihi ile ilgili bilgiler

Dersin İçeriği
1 Sami boylarının kökeni ve yayılışı
2 Sami boylarının yayılmış olduğu coğrafya
3 Sami dillerinin dilbilim açısından bölgüsü
4 Eski Sami alfabesinin oluşumu
5 Aramice ve kullanıldığı tarihler
6 Akadca ve kullanıldığı tarihler
7 Arapçanın yayılma tarihi ve coğrafyası
8 Vize
9 Sami dillerinin Kenan kolu
10 Eski İbranice
11 Eski Fenikece
12 Amharca
13 Ge''ez ve Tigrinya
14 Genel tekrar
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Sami dilleri hakkında genel bilgi ediniyorlar
2 Öğrenciler Sami halklarının tarihi ile ilgili genel bilgi ediniyorlar
3 Öğrenciler Orta Doğudaki eski medeniyetlerle ilgili genel bilgi ediniyorlar
4 Öğrenciler dillerin tarihi ile ilgili bilgi ediniyorlar
5 Öğrenciler İbrani diline akraba dilleri öğrenerek İbrani dilinin kökeni ile ilgili daha geniş bilgi sahibi oluyorlar
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "Elektronnaya yevreyskaya entsiklopediya"
Yardımcı Kaynaklar www.eleven.co.il

Ders İle İlgili Dosyalar