Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL SUNU VE YAZI TEKNİKLERİ İkinci Düzey ECF 512 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İFFET İPEK BOŞGELMEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulama
Dersin Amacı Derste bilimsel sunu ve makale hazırlığına ilişkin temel bilgilerin aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Sözlü ve poster sunumları ile makale türlerine yönelik temel bilgi ve uygulamalar.

Dersin İçeriği
1 Giriş:Bilimsel materyaller
2 Sözlü sunulara genel bakış
3 Seminere katılım
4 Yazılı materyaller
5 Poster sunularına genel bakış
6 Örnek poster incelemesi
7 Arasınav
8 Makale türleri (özgün araştırma, mektup, derleme vd)
9 Makale türlerine örnekler
10 Makale türlerine örnekler (tarama ve uygulama)
11 Makale hazırlanmasında temel ilkeler
12 Tez ve rapor yazımında temel ilkeler
13 Öğrenci sunumları
14 FİNAL SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yazılı ve sözlü bilimsel materyal tiplerini, özelliklerini, hazırlanışlarını öğrenir.
2 Sözlü sunuların hazırlanmasındaki ilkeleri öğrenir, uygular.
3 Poster sunularının hazırlanmasındaki ilkeleri öğrenir, uygular.
4 Makale türlerini ve bölümlerini inceler.
5 Makale hazırlanmasında ilkeleri kavrar, örnekler inceler.
6 Tez ve rapor yazımında ilkeleri öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 18 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 5 30
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1.Ayşan E (2003) İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı. 3.Baskı. Lotus Matbaacılık, İstanbul. 2.Cantürk NZ, Sayek İ (2005) Cerrahi Araştırma-Bilimsel Makale Yazımı. Nobel Tıp Kitabevleri.Day RA (2000) Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay 4. Basım, TÜBİTAK yayınları. 3.Edis K, Eryürek İB, Derbentli T, Sevük A (Çev.) (1994) Bilimsel Makaleleri Hazırlama ve Yazma Tekniği. (Orijinal eser yazarları: Edward P. Bailey, Jr., Philip A. Powell, Jack M. Shuttleworth) Birsen Yayınevi, İstanbul. 4.Erren TC, Bourne PE (2007) Ten Simple Rules for a Good Poster Presentation. Plos Comp Biol 3(5):e102, 0777-0778. 5.Üstdal M, Vuillaume R, Gülbahar K, Gülbahar Y (2004) Bilimsel Araştırma Kılavuzu-Projeden Makaleye. Pelikan Yayıncılık, Ankara. 6.Üstdal KM (2009) Bilimsel Bir Posterin Hazırlanmasında ve Sunulmasında Bilinmesi Gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi (Erciyes Medical Journal) 31(3):282-290.

Ders İle İlgili Dosyalar