Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BOYA BİTKİLERİ İkinci Düzey TAB 413 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı BOYA BİTKİLERİNİN TARİHİNİ, MORDANLAMA KAVRAMI İLE BOYA MADDESİ İÇEREN BİTKİLERİ TANITMAK
Dersin Tanımı Boya ürünleri olarak kullanılan doğal ve sentetik hammaddeler ve boya bitkilerinin yetiştiriciliği hakkında bilgiler sunmak

Dersin İçeriği
1 Boya bitkilerinin tarihi
2 Doğal boyaların önemi
3 Mordan ve Mordanlama
4 Doğal ve Kimyasal Mordanlar
5 Boyama yöntemleri
6 Boyarmadde Analiz Yöntemleri
7 Ara sınav
8 Bazı Önemli Boya Bitkileri
9 Bazı Önemli Boya Bitkileri
10 Bazı Önemli Boya Bitkileri
11 Bazı Önemli Boya Bitkileri
12 Bazı Önemli Boya Bitkileri
13 Bazı Önemli Boya Bitkileri
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitkisel boyamacılığın tanımını yaparak, bitkisel boyamacılığın tarihçesini bilir
2 Mordanlama ve boyama işlemlerinin uygulanmasını açıklar
3 Mordan tanımını yaparak, mordanların sınıflandırmasını bilir
4 Boyama yöntemlerini sınıflandırarak, bitkilerde uygulanan boyama yöntemlerini açıklar
5 Boyamada kullanılan bitkileri tanır, Latince tür adlarını bilir
6 Bitkilerin boyamada kullanılan kısımlarını ve boyama reçetelerini açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nanobilim ve Nanoteknoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
2 Nanobilim ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili güncel konuları takip edip yorumlayabilir.
3 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi kazanır.
4 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır.
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi kazanır.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R. Karadağ, 2007. Doğal Boyamacılık, Geleneksel El Sanatları ve Mağazalar İşletme Müdürlüğü, ANKARA
Yardımcı Kaynaklar Boya Bitkileri Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar