Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM STRATEJİLERİ Üçüncü Düzey GRFT003 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Reklam mesajının hedef kitlede etki yaratabilmesi ve gerçekten hedeflenen amaca ulaşılabilmesi için strateji neden önemlidir? sorusunun cevabını aramak dersin amacıdır.
Dersin Tanımı Kuruluşlar ve markalar kendilerini pazarda en iyi yerde konumlandırmak ve satışlarını artırmak için reklam stratejilerine ihtiyaç duymaktadırlar. Bunun için kullanılan temel reklam stratejilerini ele lan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Strateji Kavramını tanımlamak
2 Reklam Stratejsisi Kavramını tanımlamak
3 Uygulandığı Yer İle İlgili Reklam Stratejileri
4 Tanıtım Amaçlı Reklam Stratejileri
5 Pozitif Mesaj İçeren Reklam Stratejileri
6 Negatif Mesaj İçeren Reklam Stratejileri
7 Ürünün Pazara- Piyasaya Sunumuyla İlgili Reklam Stratejileri
8 Özel Kast Odaklı Reklam Stratejileri
9 Uygulanış Şekline Göre Reklam Stratejileri
10 Yaratıcılık Modelleri Odaklı Reklam Stratejileri
11 Standardizasyon Stratejisi,
12 Konumlandırma Stratejisi
13 Ürün Yerleştirme Stratejisi
14 Çağrışım (imgelem) Stratejisi
15 Tutum Stratejisi
16 Hayata Geçirme Anına Göre Reklam Stratejileri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Strateji kavramını öğrenmek,
2 Reklam stratejsisi kavramını öğrenmek,
3 Reklamlarda hangi stratejinin kullanılması gerektiğini anlamak,
4 Reklam stratejileri belirlenirken dikkat edilmesi gereken nokatların neler olduğunu bilmek,
5 Reklam stratejileri kategorilerini bilmek.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kitabın Adı: Şimdi Reklamlar Kitabın Yazarları:Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel Kitabın Yayınevi: İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar