Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BALKANLARDA MİLLİYETÇİLİK HAREKETLERİ II Üçüncü Düzey TAR 218 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE KONFERANS + KISA BELGESEL FİLM + SEMİNER SUMUMU + KİTAP VE MAKALE ÖZETLEME VE SUNMA ŞEKLİNDE OLMAKTADIR
Dersin Amacı Balkanlarda Osmanlı Dönemi Türk Varlığı, İslam-Türk Kültürü ve Medeniyeti nişanesi maddi kültür değerlerinin tanıtılması. Osmanlı-Türk bakiyesi nüfusun yaşadığı sıkıntıların örneklemeler ve dönemsel analizlerin yapılarak Lisans öğrencilerine kavratılması
Dersin Tanımı Rumelide Osmanlı Türk Varlığının başlangıcından günümüze kadar Balkanlardaki Müslüman ve Türk azınlığın karşılaştığı sistemli yıldırma, göç ettirme ve etnik temizlik-insanlığa karşı oluşan suçlar bağlamında analatik değerlendirmelerin görsel malzemelerle desteklenerek sunulacağı bir ders olacaktır.

Dersin İçeriği
1 BALKANLARDA TÜRKİYE VE TÜRK ALGISI
2 BALKANLARDA SİYASİ İSTİKRAR VE GELECEĞİ
3 YUGOSLAVYA-MAKEDONYA TOPRAKLARINDAN TÜRKİYE'YE GÖÇLER VE NEDENLERİ
4 TÜRKLER VE BOŞNAKLAR BOSNA VE BOŞNAK SOYKIRIMININ TARİHİ ALT YAPISI VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
5 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: BOSNA HERSEK
6 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: BULGARİSTAN
7 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: YUNANİSTAN
8 ARA SINAV
9 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER:KOSOVA
10 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: MAKEDONYA
11 TÜRKİYE'NİN BALKANLARDAKİ TÜRK VE MÜSLÜMANLARA YÖNELİK SİYASETİ
12 TÜRKİYE'NİN BALKANLARDAKİ OSMANLI DÖNEMİ TÜRK MEDENİYETİ NİŞANESİ ESERLERE YÖNELİK FAALİYETLERİ
13 19, 20 VE 21. YÜZYILLARIN DENGE OYUNUNDA BALKANLAR VE TÜRKİYE
14 NİÇİN TARİH ÖĞRENİYORUZ?
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TAR-218 DERSİNİ ALAN ÖĞRENCİLER, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar