Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BALKANLARDA MİLLİYETÇİLİK HAREKETLERİ II Birinci Düzey TAR 218 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE KONFERANS + KISA BELGESEL FİLM + SEMİNER SUMUMU + KİTAP VE MAKALE ÖZETLEME VE SUNMA ŞEKLİNDE OLMAKTADIR
Dersin Amacı Balkanlarda Osmanlı Dönemi Türk Varlığı, İslam-Türk Kültürü ve Medeniyeti nişanesi maddi kültür değerlerinin tanıtılması. Osmanlı-Türk bakiyesi nüfusun yaşadığı sıkıntıların örneklemeler ve dönemsel analizlerin yapılarak Lisans öğrencilerine kavratılması
Dersin Tanımı Rumelide Osmanlı Türk Varlığının başlangıcından günümüze kadar Balkanlardaki Müslüman ve Türk azınlığın karşılaştığı sistemli yıldırma, göç ettirme ve etnik temizlik-insanlığa karşı oluşan suçlar bağlamında analatik değerlendirmelerin görsel malzemelerle desteklenerek sunulacağı bir ders olacaktır.

Dersin İçeriği
1 BALKANLARDA TÜRKİYE VE TÜRK ALGISI
2 BALKANLARDA SİYASİ İSTİKRAR VE GELECEĞİ
3 YUGOSLAVYA-MAKEDONYA TOPRAKLARINDAN TÜRKİYE'YE GÖÇLER VE NEDENLERİ
4 TÜRKLER VE BOŞNAKLAR BOSNA VE BOŞNAK SOYKIRIMININ TARİHİ ALT YAPISI VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
5 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: BOSNA HERSEK
6 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: BULGARİSTAN
7 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: YUNANİSTAN
8 ARA SINAV
9 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER:KOSOVA
10 BALKANLARDA "TÜRK" OLMAK SÜRGÜN VE ZORUNLU GÖÇLER: MAKEDONYA
11 TÜRKİYE'NİN BALKANLARDAKİ TÜRK VE MÜSLÜMANLARA YÖNELİK SİYASETİ
12 TÜRKİYE'NİN BALKANLARDAKİ OSMANLI DÖNEMİ TÜRK MEDENİYETİ NİŞANESİ ESERLERE YÖNELİK FAALİYETLERİ
13 19, 20 VE 21. YÜZYILLARIN DENGE OYUNUNDA BALKANLAR VE TÜRKİYE
14 NİÇİN TARİH ÖĞRENİYORUZ?
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TAR-218 DERSİNİ ALAN ÖĞRENCİLER, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar