Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNFAZ HUKUKU Birinci Düzey ADA 216 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. BURCU GÖRKEMLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Cezaevi idaresi ve İnfaz Hukuku’nun temel kavram, ilke, amaçlarını ve işleyişini öğrencilere açıklanmasıdır.
Dersin Tanımı Bu derste infaz hukukuna ilişkin temel kavramlar, infazın tarihçesi, cezaların infazı, yaptırım türlerine göre infaz şekilleri, infaz hukukuna ilişkin temel kurumlar, ceza evleri ve tutukevlerinin çeşitleri, teşkilatı, görevleri gibi konular incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 İnfaz hukukunun temel kavramları
2 İnfaz hukukuna ilişkin temel ilkeler
3 Ceza ilamlarının infazı ve infaz sistemleri
4 Ceza kavramı, nitelikleri ve infazı ve infazın planlanması
5 Hükümlünün hakları ve yükümlülükleri
6 İnfaz kurumlarında uygulanacak rejim
7 Ceza infaz kurumlarında düzen ve güvenlik
8 Hükümlülerin nakli, tahliye hazırlığı ve infaz sonrası
9 İnfaz kurumları
10 İnfaz kurumlarının idaresi ve infaz personeli
11 Cezanın infazına ara verilmesi ve infazı engelleyen nedenler
12 Özel infaz şekilleri
13 Tutukluluğun infazı
14 İnfaz muhakemesi ve denetlenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Suçun ortaya çıkışı ve cezalandırmanın amacını öğrenir
2 Hükümlünün sorumluluk ve haklarını öğrenir
3 Ceza infazının organizasyonu, sistemi ve denetimi usulünü öğrenir
4 İnfaz şekillerini öğrenir
5 Cezaevi idaresi teşkilatını öğrenir
6 Güvenlik tedbirlerinin infazı ve Denetimli Serbestlik usulünü öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. İzzet Özgenç, Prof. Dr. Cumhur Şahin, İnfaz Hukuku, Seçkin Yayınları, 2021.
Yardımcı Kaynaklar Cezaevi Yönetimi ve İnfaz Hukuku Bilgisi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum 2015.

Ders İle İlgili Dosyalar