Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKALI BİLEŞİKLER Birinci Düzey KİMS345 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok, seçmeli derstir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İsmail YILDIRIM Prof. Dr. ilhan Özer İLHAN Prof. Dr. Zülbiye ÖNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Organik Halkalı Bileşikler hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Beş üyeli halkalar (Furan, Tiyofen ve Pirrol grubu), Birden fazla heteroatom ihtiva eden sistemler (pirazol, oksazol, tiazol, tetrazol, pentazol grubu), Bir heteroatomlu artık halkalar (piridin-piran), İki ve daha fazla heteroatomlu bileşikler, Bisiklik ile heterosiklik bileşikler.

Dersin İçeriği
1 Organik bileşiklerin genel sınıflandırması ve Halkalıların sınıflandırılması (Alifatik, doymuş ve Aromatik, doymuş halkalılar...)
2 Doymuş üç, dört, beş ve altı üyeli halkalar (sikloalkanlar). Yapıları, adlandırılmaları ve özellikleri,
3 Doymamış üç, dört, beş ve altı üyeli halkalar (sikloalkenler ve sikloalkadienler). Yapıları, adlandırılmaları ve özellikleri,
4 Aromatik bileşikler (Benzen, naftalin, antrasen, fenantrasen vb.) Yapıları, adlandırılmaları ve fiziksel/kimyasal özellikleri,
5 Doymuş Bisiklik ile heterosiklik bileşikler.
6 Beş üyeli halkalar (Furan, Tiyofen ve Pirrol grubu), Heteroaromatlar, Yapıları, adlandırılmaları ve özellikleri,
7 Birden fazla heteroatom ihtiva eden sistemler (pirazol, oksazol, tiazol, tetrazol, pentazol grubu),
8 Arasınav
9 Beş üyeli Heteroaromatların özellikleri, reaksiyonları, eldeleri ve kullanıldıkları yerler
10 Bir heteroatomlu altılı halkalar (piridin-piran), Altı üyeli Heteroaromatlar,
11 Beş ve altı üyeli Heteroaromatların (Pirrol ve piridin) özelliklerinin, yapılarının ve reaksiyonlarının karşılaştırılması...
12 İki ve daha fazla heteroatomlu altı üyeli aromatik bileşikler, altı üyeli alifatik doymuş ve doymamış bileşikler,
13 Altı üyeli Heteroaromatların özellikleri, reaksiyonları, eldeleri ve kullanıldıkları yerler
14 İzole ve Kondanse poliheterosiklik bileşikler, adlandırılmaları, özellikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Organik Bileşikler hakkında genel olarak bilgi edinilir.
2 Organik bileşiklerin sınıflandırılmasından sonra halkalı olanlar tanınır.
3 Karbosiklik ve heterosiklik bileşikler hakkında geniş bilgi edinilir.
4 Organik kimya daha iyi kavranmış olunur...
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
4 Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
5 Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
6 Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
7 Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
8 Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
9 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
10 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
11 Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Üniversite Organik Kimya Kitapları -Heterosiklik bileşikler

Ders İle İlgili Dosyalar