Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOLAŞIM, SİNDİRİM, ENDOKRİN SİSTEM İkinci Düzey VHE 512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL ALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin Veriliş Şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin Amacı Yüksek lisans öğrencilerine dolaşım, sindirim ve endokrin sistem hakkında temel bilgiler vermektir.
Dersin Tanımı Kalp ve damarlar, ağız boşluğu ve bu boşluk içerisindeki organlar, yutak, yemek borusu, mide ve bağırsaklar, tükrük bezleri, pankreas, karaciğer, hipofiz, epifiz, tiroid, paratiroid, adren ve paragangliyonların yapıları ve fonksiyonlarını içerir.

Dersin İçeriği
1 Dolaşım Sistemi: Kalp, Arterler (elastik arterler, müsküler arterler, özel yapılı arterler), Kılcal damarlar, Venler ( büyük venler, orta venler, küçük venler), Venöz sinus’lar ve Lenf damarları
2 Dolaşım Sistemi: Kan yapan organlar a. Primer Lenfoid Organlar (kemikiliği, timus, bursa fabricius)
3 Dolaşım Sistemi: Kan yapan organlar b. Sekunder lenfoid organlar (lenf follikülleri, tonsiller, lenf düğümleri, hemal lenf düğümleri, dalak)
4 Sindirim sisteminin bölümleri: Ağız boşluğu, dudaklar, yanaklar, damak, dil, dişler, yutak, yemek borusu,
5 Sindirim sisteminin bölümleri: Basit mide ve bileşik tek boşluklu mide
6 Sindirim sisteminin bölümleri: Bileşik çok boşluklu mide (rumen, retikulum, omazum, abomazum)
7 Sindirim sisteminin bölümleri: Barsaklar
8 Arasınav
9 Sindirim sisteminin büyük bezleri: Tükrük bezleri (kulakaltı, alt çene ve dilaltı tükrük bezi)
10 Sindirim sisteminin büyük bezleri: Pankreas ve Karaciğer
11 Endokrin Sistem: Hipofiz
12 Endokrin Sistem: Epifiz ve Tiroid Bezi
13 Endokrin Sistem: Adren ve paraganglionlar
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalp ve damarların histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Ağız boşluğu, dil, diş ve yutağın histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
3 Rumen, retikulum, omazum ve abomazumun histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
4 İnce ve kalın barsağın histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
5 Tükrük bezleri ve karaciğerin histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
6 Hipofiz, epifiz, Adren ve pankreasın histolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 4 64
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   80

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Özel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2008)
Yardımcı Kaynaklar Genel Histoloji ders Kitabı (Mahmut Sağlam, Reşat Nuri Aştı, Aytekin Özer, Yorum Matbaacılık, 1997) Comparative Veterinary Histology with clinical correlates Elizabeth Aughey, Fredric L.Frye, London : Manson, 2001 Applied Veterinary Histology, William J. Banks, 3rd ed.. St.Louis: Mosby Year Book, 1993 Textbook of Veterinary Histology, H. Dieter Dellmann, 4th ed. Philadelphia: Lea and Febiger, 1993 Color Atlas of Veterinary Histology, William J. Bacha, Philadelphia : Lea and Febiger

Ders İle İlgili Dosyalar