Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RÖPORTAJ VE SÖYLEŞİ TEKNİKLERİ Birinci Düzey RTS231 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Üyesi Deniz Elif Yavalar
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere mesleki anlamda söyleşi tekniklerinin neler olduğunun anlatılmasını ve sözlü anlatım becerileri kazandırmak amacıyla verilmektedir.
Dersin Tanımı Mesleki anlamda sunum ve söyleşi becerilerinin geliştirilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Röportajın Tanımı ve Türleri
2 Söyleşinin tanımı ve röportaj ile arasındaki fark
3 Haber röportajı ve temel özellikleri
4 Araştırma röportajı ve örnekleri
5 Biyografik röportaj
6 Tarihi röportaj
7 Macera veya kişisel öykü röportajı
8 Magazin ve kültür- sanat röportajı
9 Radyo Röportajı
10 Televizyon söyleşisi nasıl gerçekleşmelidir?
11 Stüdyoda söyleşi uygulamaları
12 Stüdyoda söyleşi uygulamaları
13 Etkili bir sunum nasıl yapılır?
14 Sahne korkusu nedir? Sahne korkusunu etkileyen etmenler nelerdir? Sahne korkusu nasıl yenilir?
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Röportaj toplama ve yazma teknikleri konusunda temel bilgi ve becerileri tanımlar.
2 Röportaj ve söyleşi arasındaki farkı öğrenir.
3 Radyo ve Televizyon söyleşisinin nasıl yapılacağını öğrenir.
4 Röportaj türlerini öğrenir.
5 Stüdyo dışı röportajların nasıl yapılacağını öğrenir.
6 Röportajda dikkat edilmesi gereken teknik unsurları öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Girgin, Atilla. Söyleşi mi? Röportaj mı? Der Yayınları. İstanbul, 2007.
Yardımcı Kaynaklar N News Gathering and News Writing. eal, Robert M. News. Kessinger Publishing. 2007. Kaptan, Ali. Haberciliğin Temel Kuralları ve Röportaj Teknikleri, Türkmen Kitabevi. İstanbul, 2008 Aslan, Kemal. Soru Nasıl Sorulur? Anahtar Kitaplar Yayınevi. İstanbul, 2014.

Ders İle İlgili Dosyalar