Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ İkinci Düzey PSK202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Gelişim psikolojisinde kullanılan temel kavram ve kuramlar; araştırma yöntemleri ve insanın yaşam boyu gelişim (doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) sürecinde yaşadığı fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Gelişim kuramları
2 Gelişim kuramları
3 Biyolojik gelişim, Doğum öncesi gelişim ve Doğum
4 Bebeklik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
5 Bebeklik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
6 Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
7 Ara Sınav
8 Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
9 Orta-geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
10 Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
11 Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
12 Genç yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
13 Orta yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
14 İleri yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocuk ve ergen psikolojisini tanır.
2 Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar.
3 Zihinsel sınıflamaları sıralar.
4 Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır.
5 Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır
6 Aile yapısı ile ilişkileri betimler.
7 Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sırala
8 Kişiliğin gelişimini tanır.
9 Ahlak gelişimini betimler.
10 Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000. Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar