Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL SANATLAR-I Birinci Düzey ADS 229 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TUNA FERİT HİDAYETOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli UYGULAMA
Dersin Amacı TASARIMDA KULLANILACAK RESİMSEL ELEMANLARIN ÖĞRENİLMESİ VE ETKİLİ BİR ŞEKİLDE KULLANILMASI.
Dersin Tanımı TASARIMDA KULLANILACAK RESİMSEL ELEMANLARIN ÖĞRETİLMESİNİ VE UYGULANMASINI İÇERMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 TEMEL ÇİZGİ ÇALIŞMALARI
2 OBJE KARALAMALARI
3 OBJE ETÜDÜ
4 ORAN ORANTI ÇALIŞMALARI
5 DOKU ÇALIŞMASI
6 PERSPEKTİF ESKİZLERİ
7 IŞIK-GÖLGE ETÜD
8 OBJE ÇİZİMİ
9 OBJE ÇİZİMİ
10 OBJE ÇİZİMİ
11 OBJE ÇİZİMİ
12 OBJE ÇİZİMİ
13 OBJE ÇİZİMİ
14 OBJE ÇİZİMİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TASARIMDA KULLANILAN TEMEL GEOMETRİK FORMLARI ÖĞRENİR.
2 ORAN VE ORANTISINI ÖĞRENİR.
3 DESENDE ÖLÇÜ VE BOYUTU ÖĞRENİR.
4 SERBEST KARALAMA GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR.
5 TEMEL RESİM KABİLİYETİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR.
6 KOMPOZİSYON YETENEĞİNİ GELİŞTİRİR.
7 GÖZLEM GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR.
8 YARATICILIĞINI GELİŞTİRİR.
9 TASARIMIN TEMEL BİLGİLERİNİ ÖĞRENİR.
10 TASARIMIN TEMEL ARAÇLARINI ÖĞRENİR.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     31
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Çizginin Gücü, Haydar Çelik , Engin Yayınçılık , İstanbul ,1996 -Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996 -The Language of the Body Drawings, Pierre Paul Prudhon, Henry N. Abrams.Inc. Publiers, 1996 -İnsan Figürü Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1993 -Çizgi ve Eller- Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen,Y.K.Y.,2001
Yardımcı Kaynaklar -Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin -Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John

Ders İle İlgili Dosyalar