Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON PROJESİ İkinci Düzey MİM 522 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GONCA BÜYÜKMIHCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori + Uygulama
Dersin Amacı Geleneksel yapılarda koruma sürecinin önemli bir aşaması olam projelendirme aşamasında dikkat edilmesi gereken ilkelerin belirlenmesi
Dersin Tanımı Daha önce rölöve çalışmaları hazırlanmış ve hasar tespit çalışmaları yapılmış olan tarihi bir yapının restitüsyon, restorasyon ve konservasyon projelerinin hazırlanması

Dersin İçeriği
1 Restitüsyon araştırma yöntemleri, kaynakları ve restitüsyon projesi hazırlama esasları
2 Restorasyon ve konservasyon projelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar
3 Proje kritiği
4 Proje kritiği
5 Kronolojik analiz paftalarının teslimi
6 Proje kritiği
7 Restitüsyon projesinin, raporunun ve araştırma dosyasının teslimi
8 Proje kritiği
9 Proje kritiği
10 Müdahale paftalarının teslimi
11 Proje kritiği
12 Proje kritiği
13 Proje kritiği
14 Proje kritiği
15 Restorasyon ve Konservasyon projesinin ve raporlarının teslimi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Restitüsyon araştırmaları ve proje hazırlama esaslarının öğrenilmesi
2 Restorasyon projesi hazırlama esaslarının öğrenilmesi
3 Konservasyon projesi hazırlama esaslarının öğrenilmesi
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mimari Tasarım
2 Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3 Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4 Mimarlık Tarihi
5 Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6 Malzeme Bilgisi
7 Kentsel Tasarım/Şehircilik
8 Sanat Tarihi
9 Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 20 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar History of Architectural Conservation. Routledge. 2002. by JUKKA. JOKILEHTO, Conservation of Historic Buildings by Bernard Feilden (2003)

Ders İle İlgili Dosyalar