Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II Üçüncü Düzey İSG 102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Osman SÖNMEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Osman SÖNMEZ
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Öğrencilerin İş Sağlığı ve güvenliği hakkında temel bilgi edinmelerini sağlayarak Staj ve Laboratuvar çalışmalarında kazasız, güvenli bir çalışma ortamının oluşması bu dersin temel amacıdır.
Dersin Tanımı Ders İş sağlığı ve Güvenliği ile kastedilen şeylerin neler olduğu, ilgili kanunlar, uyulmadığı taktirde oluşabilecek maddi ve manevi zarar ve risklerin öğretilmesini içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Genel iş sağlığı ve güvenliği kuralları
2 İş kazaları ve meslek hastalıkların sebepleri ve işyerindeki riskler
3 Kaza ve korunma yaralanma ve hastalıktan korunma prensipleri, tekniklerinin uygulanması
4 İş ekipmanlarının güvenli kullanımı
5 Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
6 Yasal mevzuat ile ilgili bilgiler
7 İşyerinde güvenli ortam ve sistemleri kurma
8 Vize
9 Kişisel koruyucu alet kullanımı
10 Ekranlı ekipmanlarla çalışma
11 Uyarı işaretleri, Kimyasal, fiziksel ve biyolojik maddelerle ortaya çıkan riskler
12 Temizlik ve düzen
13 Yangın olayı ve yangından korunma
14 Termal konfor şartları, Ergonomi, Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki bilgi edinmiş olacaklardır.
2 Staj çalışmaları esnasında var olan riskler ve bu riskleri azaltmak için yapılabilecekler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
3 Laboratuvar çalışmaları esnasında var olan riskler ve bu riskleri azaltmak için yapılabilecekler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
4 Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki Tarımda sık kullanılan Tarım alet Makinaları kullanımı esnasında karşılaşılabilecek riskler ve kazalar hakkında bili edinecekler
5 Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki yasal zorunluluklar hakkında bilgi edinmiş olacaklar.
6 Herhangi bir kaza sonrası yapılması gerekenler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2 Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3 Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4 Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5 İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6 Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8 XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9 İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10 Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12 Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13 Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14 Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15 Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 3 1 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Ders sunum ve notları

Ders İle İlgili Dosyalar