Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ Birinci Düzey ELIT316 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM VE TARTIŞMA
Dersin Amacı EDEBİYAT ELEŞTİRİ TARİHİNİ ÖĞRETMEK
Dersin Tanımı BU DERSİN AMACI ÖZELLİKLE 20. YÜZYIL VE GÜNÜMÜZE KADARKİ SÜREÇTE EDEBİYAT ELEŞTİRİSİNİN NASIL GELİŞTİĞİNİ AÇIKLAMAKTIR.

Dersin İçeriği
1 Genel Eleşitiri ve Edebiyat Eleştirisi ile ilgili terimlerin tanımlanması
2 Biçimselcilik
3 Yeni Eleşitiricilik
4 Okuyucu Tepkisi Kuramı
5 Kabullenme Kuramı
6 Tolumsal Eleştiri: Feminist Eleştiri
7 Tolumsal Eleştiri: Maksist Eleştiri
8 Yeni Tarihselcilik
9 Psikanalitik (Ruh çözümcü) Eleşitiri: Freud, Lacan ve Jung
10 Bildungsroman
11 Koloniyalizm
12 Aydınlanmacılık
13 Modernizm
14 Postmodernizm
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 EDEBİYAT ELEŞTİRİ TARİHİ HAKKINDA BİGLİ SAHİBİ OLMAK
2 EDEBNİYATIN KONUSU VE AMACI HAKKINDA BİLGİ ÜRETMEK
3 EDEBİYATIN KAYNAKLARINI ANLAMAK
4 ELEŞTİREL BAKIŞ AÇISINI GELİŞTİRMEK
5 ÇAĞDAŞ EDEBİYAT ELEŞTİRİ TEORİLERİNİN VE DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİM SÜRECİNİ ANLAMAK
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Galens, David. (Editor). Literary Movements for Students. Volume 1-2. Thomson-Gale printed in New York, NY., USA. 2002.
Yardımcı Kaynaklar Rafey, Habib. A History of Literary Criticism From Plato to the Present: Blackwell Publishing.2005. Lodge, David (Editor) Modern Criticism and Theory: A Reader, 2nd Ed. revised by Nigel Wood.Pearson Education, 2000. http://www.kristisiegel.com/theory.htm#newcriticism

Ders İle İlgili Dosyalar