Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NANOBİYOSENSÖRLERİN TEMEL PRENSİPLERİ VE UYGULAMALARI Birinci Düzey EAK 538 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü konuşma
Dersin Amacı Nanomalzemelerin üretimi ve sensör olarak kullanımları
Dersin Tanımı Çeşitli nanomalzemelerin sentezi, karakterizasyonu ve Nanobiyosensör olarak kullanımları

Dersin İçeriği
1 Nanomalzmelere Giriş
2 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemeler
3 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemeler
4 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemeler
5 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Özellikleri
6 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Özellikleri
7 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Özellikleri
8 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sentez ve Karakterizasyon Metodları
9 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sentez ve Karakterizasyon Metodları
10 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sentez ve Karakterizasyon Metodları
11 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sensör Olarak Kullanımı
12 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sensör Olarak Kullanımı
13 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sensör Olarak Kullanımı
14 Metalik ve Karbon Temelli Nano Malzemelerin Sensör Olarak Kullanımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Nanomalzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
2 Öğrenciler Nanomalzemeler Sentezi ve Karakterizasyonu Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
3 Öğrenciler plazmonik Nanomalzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
4 Öğrenciler metal oksit Nanomalzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
5 Öğrenciler karbon temelli Nanomalzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
6 Öğrenciler Nanomalzemelerin Nasıl Snesör Olarak Kullanılması Hakkında Bilgi Sahibi Olacakaklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3 Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5 Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7 Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8 Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9 Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10 Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11 Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16 Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17 Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18 Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 36 432
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     488
AKTS     19.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 1 50
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar